با صنایع دستی و ساخت ماکتها میتوان زیبایی های بندر انزلی را به مسافران معرفی کرد

به گزارش وبلاگ همسفر، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، با صنایع دستی و ساخت ماکتها میتوان زیبایی های بندر انزلی را به مسافران معرفی کرد.

با صنایع دستی و ساخت ماکتها میتوان زیبایی های بندر انزلی را به مسافران معرفی کرد

شقایق حسن آبادی اظهار کرد: بسیاری از هم میهنان عزیز شهر زیبای بندر انزلی را فقط با دریا می شناسند در حالی که میتوان آثار منحصر بفردی همچون مناره، آرم تیم ملوان، گل لاله تالابی و دیگر طرح های اصیل که مختص استان گیلان هستند را با چوب، سوخته نگاری همچنین هنر مس و با خلق طرح های زیبا، سوغاتی به یادگار برای مسافرانی که به این خطه از میهن سفر می کنند، پیشکش کرد و علاوه بر آن شاهد رونق بیش از پیش صنایع دستی در این شهرستان باشیم.

این هنرمند شرح داد: اگر به مردم اطلاعات کافی در مورد هنر منبت و معرق بدهیم و زیبایی های این هنر را معرفی کنیم، قطعاً تعداد زیادی برای فراگیری آن علاقمند می شوند.

وی با بیان اینکه هنرمندان معرق کار بندر انزلی مغفول مانده اند و بسیاری از عموم مردم با این هنر آشنا نیستند و حتی نمی دانند کار منبت و معرق چیست، شرح داد: آشنایی خودم با این هنر کاملا اتفاقی بود.

وی با بیان اینکه همیشه کار با چوب را دوست داشتم ولی هیچ ایده ای نداشتم و نمی دانستم چطور میتوان با چوب اثر هنری خلق کرد، اضافه نمود: کاملاً اتفاقی با این حرفه آشنا شدم و در همین مسیر علاقه ای که داشتم به درستی پرورش یافت و روز به روز بیشتر شد.

حسن آبادی با بیان اینکه طبیعت چوب گرم است و همین باعث می شود کار با آن دلچسب و آرامش بخش باشد، تاکید کرد: حس خوب بریدن چوب با ظرافت و چیدن تکه های پازل مانند آن کنار هم که در نهایت یک طرح کامل هنری بوجود می آورد، بسیار لذت بخش است.

این مدرس صنایع دستی با تاکید بر اینکه منبت هنر اصیلی است که در جامعه امروز نیاز به حمایت دارد، گفت: یکی از روش هایی که مسئولان می توانند هنرمندان این عرصه را حمایت کنند تا با انگیزه بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند، خریداری تولیدات دست این هنرمندان و اهدای آن در مناسبت های مختلف به پرسنل ادارات است.

حسن آبادی با بیان اینکه طی روزهای گذشته اولین نمایشگاه خودم را با عنوان نمایشگاه معرق آبنوس در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی برگزار کردم، گفت: این نمایشگاه که تلفیقی از هنرهای معرق چوب، منبت، معرق مس و سوخته نگاری بود، با استقبال خوب شهروندان روبرو شد.

وی با بیان اینکه معرق یک هنر اصیل ایرانی است که با ایده میتوان آن را با هنرهای دیگر تلفیق و آثار زیبایی خلق کرد، اضافه نمود: با برگزاری نمایشگاه و عرضه آثار هنری میتوان زمینه معرفی این هنر و آثار دست هنرمندان را بیش از پیش فراهم کرد به ویژه اینکه حضور در اینگونه فضاها موجب تشویق و انگیزه بیشتر برای هنرمندان تازه کار این عرصه می شود.

منبع: همگردی

به "با صنایع دستی و ساخت ماکتها میتوان زیبایی های بندر انزلی را به مسافران معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با صنایع دستی و ساخت ماکتها میتوان زیبایی های بندر انزلی را به مسافران معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید