لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟

به گزارش وبلاگ همسفر، لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟ خودروهای شاسی بلند را شاید بتوان پرطرفدارترین کلاس خودرویی در ایران نامید. علاقه مردم ما به خودروهای بلندقد از چندین سال پیش و با ورود نیسان پاترول به کشور شروع شد. تقریباً از بیشتر برندهای مطرح جهان نمونه های شاسی بلندی در بازار خودروی ایران وجود دارد.

لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟

بعد از تصویب قانون منع واردات خودروهای لوکس، چند سالی است که چشم ما به تماشا خودروهای نو در کشور روشن نمی گردد. البته بار این کمبود را خودروهای لوکس چینی تا حدودی جبران نموده است، اما هنوز هم رخ خودروهای ژاپنی و اروپایی مجذوب کنندهیت دیگری دارد. خودروهای ژاپنی از سال های خیلی دور طرف داران زیادی در کشورمان داشته و دارد. داستان شاسی بلندهای ژاپنی، داستانی کاملاً فرق دارد. خودروهایی لوکس و خاص که در چند سال گذشته بازار بسیار خوبی در کشورمان داشته است.

فهرست لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران

در این مطلب به معرفی فهرستی از لوکس ترین خودروهای شاسی بلند ژاپنی بازار خودروی ایران خواهیم پرداخت و ویژگی های آنها را به طور مختصر شرح خواهیم داد.

تویوتا لندکروز 2018

1. تویوتا لندکروز 2018

تویوتا لندکروز یکی از پرطرفدارترین و لوکس ترین شاسی بلند ژاپنی جهانست. خودرویی که علاوه بر استفاده عموم مردم، موردتوجه ارتش ها و نیروهای انتظامی قرار گرفته است. تویوتا لندکروز یک شاسی بلند تمام عیار است. طراحی قدرتمند این خودرو، ابهت و اصالت برند قدیمی خود را به خوبی به تصویر کشیده است. مدل 2018 این خودرو آخرین لندکروزی است که به ایران وارد شده است. کابین لوکس این خودرو با استفاده از تریم چوب و کروم مجذوب کنندهیت خاصی پیدا نموده است. طراحی کابین کاملاً هماهنگ با طراحی ظاهری این خودرو است.

فضای جادار کابین یکی از ویژگی هی بسیار خوب این خودرو است. پیشرانه 8 سیلندر تویوتا لندکروز با حجم 4 لیتر، توان فراوری 362 اسب بخار نیرو و 529 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت با یاری یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک به چهارچرخ خودرو منتقل می گردد. شتاب 9 ثانیه ای این خودرو نشان دهنده قدرت و چالاکی فنی تویوتا لندکروز است.

تویوتا در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی برای این شاسی بلند خود کم نگذاشته است.

امکانات تویوتا لندکروز 2018 شامل موارد زیر است:

  • سیستم کامل یاریی راننده شامل کروز کنترل
  • کنترل کشش و پایداری
  • کنترل سرعت در سرازیری و سربالایی و 3 حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال
  • ورود و استارت بدون کلید
  • جایگاه ها و فرمان برقی
  • سانروف
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • گرمکن و سردکن جایگاه ها
  • مانیتور و سیستم صوتی حرفه ای

در بخش ایمنی هم در کنار 10 کیسه هوا، رادارهای تصادف، نقطه کور، هشدار خروج از خط، سنسورهای پارک، باران و فشار باد تایر و بسیاری دیگر از تجهیزات ایمنی، امنیت سرنشینان و خودرو به خوبی تأمین می گردد. کیفیت زیاد ساخت، هندلینگ و فرمان پذیری عالی، شتاب و قدرت فنی خوب و امکانات رفاهی استاندارد این شاسی بلند تویوتا را تبدیل به یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در ایران نموده است.

نوترین آگهی های تویوتا لندکروز 4 در
لکسوس RX

2. لکسوس RX

لکسوس برند لوکس زیرمجموعه تویوتا بود که اکنون به عنوان یک برند مستقل به فراوری خودروهای لوکس در آسیا معرفی شده است. در میان انواع شاسی بلند لوکس ژاپنی در بازار ایران، لکسوس بیشترین نماینده ها را دارد و لکسوس RX جزء یکی از لوکس ترین شاسی بلند های ژاپنی در بازار ایران به شمار میرود.

لکسوس RX با ظاهری لوکس و متفاوت تر از نسل های قبلی لکسوس در ایران ظاهر شده است. خطوط تیز و شکسته روی بدنه مجذوب کنندهیت بیشتری به این خودرو داده است. کابین با تریم چوب و فلز و چرم مجذوب کنندهیتی خیره کننده دارد.

چیدمان قطعات و بخش های مختلف کابین زیبایی اتاق این خودرو را دو چندان نموده است. به خصوص ساعت آنالوگ در میانه کنسول، فرم خاص مانیتور خودرو و تریم چوبی فرمان، کابینی متفاوت از این خودرو را به نمایش گذاشته است. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری این خودرو 238 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب خوب و مصرف کم سوخت هم از دیگر ویژگی های فنی این خودرو است.

لکسوس امکانات رفاهی بسیار خوبی را برای این خودرو در نظر گرفته که شامل موارد زیر است:

  • کروز کنترل
  • ورود و استارت بدون کلید
  • جایگاه های برقی مجهز به گرمکن
  • سردکن و حافظه
  • سقف پانوراما
  • 8 کیسه هوا
  • سنسورهای پارک
  • رادارهای تصادف و تغییر لاین

بسیاری امکانات دیگر این شاسی بلند ژاپنی لوکس را یک خودروی خاص و متفاوت نشان داده است. هزینه زیاد نگهداری این خودرو و واردات بسیار محدود آن باعث شده است که تعداد زیادی از آن در بازار خودروی ما نباشد. با همه این اوصاف لکسوس RX یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی موجود در بازار است که هواداران خاص خودش را دارد.

لکسوس NX300 هیبریدی

3. لکسوس NX300 هیبریدی

لکسوس NX را شاید اگر لوکس ترین شاسی بلند ژاپنی در بازار ایران ننامیم، قطعاً یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی است. طراحی ظاهری خاص این خودرو مجذوب کنندهیت ویژه ای به آن داده است. خطوط تیز و برجسته روی بدنه، حجم بسیار خوبی به آن داده است. فرم جلوپنجره لکسوس نمایی مدرن به این خودرو داده است. شاید کابین آن طور که انتظار داریم، خاص نباشد. کابین لکسوس RX نسبت به لکسوس NX مدرن تر و لوکس تر است، اما همان ساعت آنالوگ و مانیتور مجذوب کننده در این خودرو هم وجود دارد. کابین جادار و راحت این خودرو یکی از ویژگی های بسیار خوب این خودرو است.

پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو رد کنار یک موتور الکتریکی، قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر را فراهم می نماید که با یاری یک جعبه دنده E-CVT به چهارچرخ خودرو منتقل می گردد. شتاب خوب و مصرف سوخت عالی این خودرو از ویژگی های مثبت آن است.

یک فهرست طولانی از انواع امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که برای یک شاسی بلند لوکس دور از انتظار هم نیست:

  • 10 کیسه هوا
  • کروز کنترل
  • ورود و استارت بدون کلید
  • جایگاه های برقی مجهز به گرمکن
  • سردکن و حافظه
  • سیستم صوتی پیشرفته
  • انواع رادار و سنسور
  • دورببین های عقب
  • جانبی و 360 درجه

بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر این خودرو را یک شاسی بلند لوکس با ارزش خرید بسیار زیاد نشان داده است. کیفیت زیاد ساخت، استهلاک کم، پیشرانه قدرتمند هیبریدی و امکانات و تجهیزات کامل، لکسوس NX300 هیبریدی را به عنوان یک خودروی متفاوت در بازار ایران معرفی نموده است. اگر در پی لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران هستید، حتما نیم نگاهی به لکسوس NX300 هیبریدی داشته باشید.

نوترین آگهی های لکسوس NX 300 H
لکسوس NX200 توربو

4. لکسوس NX200 توربو

لکسوس NX200 که جزو لوکس ترین شاسی بلند های ژاپنی است، اولین خودرو از این کلاس بود که به عنوان جانشینی برای مدل های قبلی لکسوس RX وارد بازار شد. طراحی ظاهری مجذوب کننده این خودرو خیلی زود دل طرف داران خودروهای شاسی بلند لوکس را به دست آورد. مجذوب کنندهیت این خودرو هم از نمای روبه رو، هم عقب و هم جانبی یکی از ویژگی های خاص آن است. کابین در عین لوکس بودن نمایی اسپرت دارد. ساعت آنالوگ معروف خودروهای لکسوس در وسط کنسول این خودرو خودنمایی می نماید. کابین جادار و لوکس طراحی شده و تمامی مواردی که سرنشینان خودرو برای راحتی خود احتیاج دارند، در آن تعبیه شده است.

پیشرانه 4 سیلندر توربو 2 لیتری این خودرو قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را فراوری می نماید. قدرتی که با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چهارچرخ خودرو منتقل می گردد. انواع سنسورها، رادارها و دوربین ها برای یاری به راننده در این خودرو در نظر گرفته شده است.

کروز کنترل، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی جایگاه های مجهز به گرمکن، سردکن و حافظه، صندوق پران برقی با جک، سیستم کامل روشنایی، و بسیاری امکانات دیگر لکسوس NX200 را هم در مدل بنزینی و هم هیبریدی به عنوان یک شاسی بلند ژاپنی لوکس و مجذوب کننده در بازار ایران نشان داده است. خودرویی که با کیفیت زیاد ساخت، کیفیت عالی فنی، فرمان پذیری و هندلینگ خوب و بسیار نکات مثبت دیگر توانسته بازار خرید و فروش خوبی را برای خود دست و پا کند.

اگر در پی لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی هستید، لکسوس NX 200t را هم در فهرست خودروهای مورد نظرتان قرار دهید.

تویوتا راو 4

5. تویوتا راو 4

XV40 آخرین مدل از تویوتا راو 4 بود که ایرتویا وارد ایران کرد و جزء یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران به شمار میرود. این خودرو فیس لیفت مدل قبلی بود که با تغییراتی در طراحی و امکانات به بازارهای جهانی عرضه شد. تویوتا راو 4 با طراحی خوب بدنه توانست نظر مشتریان را به سمت خود جلب کند. کابین مدرن این خودرو با تریم چرم و فلز، تمامی مختصات خودرویی لوکس را دارد.

پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور ر233 نیوتن متر یک شاسی بلند با کیفیت شهری است. قدرت این پیشرانه با یاری یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چهارگوشه خودرو منتقل می گردد.

تویوتا راو 4 تمامی امکانات خودرویی لوکس را در نسخه اصلی خود دارد، اما در مدل های وارداتی بیشتر این امکانات به صورت سفارشی قابل دسترسی است. کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، مانیتور، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، گرمکن جایگاه، سیستم تهویه اتوماتیک، 6 کیسه هوا، صندوق پران برقی و بسیاری امکانات رفاهی و ایمنی دیگر برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

تویوتا راو 4 به عنوانی یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی کیفیت ساخت زیاد و استهلاک کمی دارد. شتاب خوب، مصرف کم سوخت و دوام فنی این خودرو بازار دست دوم بسیار خوبی برای تویوتا راو 4 به وجود آورده است. هرچند امکانات رفاهی این خودرو در مقایسه با خودروهای کره ای کمتر است.

نوترین آگهی های تویوتا راوفور
نیسان جوک اسپرت توربو

6. نیسان جوک اسپرت توربو

نیسان جوک یکی از متفاوت ترین و لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران و جهان است. طراحی خاص و منحصر به فرد این خودرو یک فرایند نو در طراحی خودرو ایجاد کرد. ظاهر نیسان جوک به گونه ای است که همه آن را دوست ندارند، اما نمی توان منکر خاص بودن آن شد. کابین نیسان جوک کاملاً شبیه به یک موتور سیکلت طراحی شده که اسپرت بودن این خودرو را بیشتر نشان می دهد.

در قوی ترین مدل این خودرو یعنی تیپ اسپرت یک پیشرانه 4 سیلندر توربو با حجم 1.6 لیتر در نظر گرفته شده است که 190 اسب بخار نیرو دارد. قدرتی که با یاری یک گیربکس CVT ایکس ترونیک به چهار گوشه خودرو منتقل می گردد. امکانات رفاهی نیسان جوک شاید در حد خودروهای لوکس دیگری که نام بردیم نباشد، اما در نوع خود کامل است.

امکانات نیسان جوک شامل موارد زیر است:

  • کروز کنترل
  • ورود و استارت بدون کلید
  • 6 کیسه هوا
  • سانروف
  • سقف پانوراما
  • گرمکن جایگاه ها
  • دوربین های عقب
  • جانبی و 360 درجه
  • رادار و سنسور

نیسان جوک در تیپ توربو عملکرد فنی خوب، دوام فنی، شتاب عالی و مصرف سوخت کمی دارد، اما با وجود کمبود آپشن های این خودرو بازار خرید و فرو ش آن در کنار دیگر خودروهای لوکس رونق کمتری دارد.

نیسان جوک اسپرت هم یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی بازار است که برای افرادی که محدودیت بودجه دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

7. تویوتا CHR

یکی دیگر از شاسی بلندهای لوکس در ایران تویوتا CHR است. این شاسی بلند تویوتا برای رقابت با نیسان جوک فراوری شد. خودرویی که خیلی زود توانست نگاه ها را به سمت خود جلب کند و جزو یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی قرار گرفته است. طراحی مجذوب کننده تویوتا CHR تصویری زیبا از یک شاسی بلند مدرن و لوکس را به نمایش گذاشته است. خطوط برجسته و قوسی شکل روی بدنه، فرمی فضایی به این خودرو داده است. طراحی مجذوب کننده چراغ های جلو و عقب این خودرو از نکات مجذوب کننده بدنه این خودرو است.

کابین تویوتا CHR فرم و طراحی خاصی دارد. قطعات مختلف روی کنسولی قرار گرفته است که به سمت فرمان و راننده متمایل شده است. استفاده از قطعات مشکی براق و کروم، لوکس بودن کابین را بیشتر تعیین نموده است. تویوتا CHR در دو تیپ دو دیفرانسیل و دیفرانسیل جلو عرضه شده است.

پیشرانه 4 سیلندر توربو این خودرو با حجم 1.2 لیتر قدرتی برابر با 116 اسب بخار فراوری می نماید که با یک گیربکس CVT به چهار گوشه خودرو منتقل می گردد.

کروز کنترل، تنظیم برقی جایگاه های مجهز به گرمکن و سردکن، رادارها و سنسورهای مختلف، سیستم روشنایی کامل، سیستم صوتی حرفه ای، مانیتور، 6 کیسه هوا و بسیاری امکانات و تجهیزات دیگر این خودرو را نیز در میان لوکس ترین خودروهای شاسی بلند ژاپنی قرار داده است.

نوترین آگهی های تویوتا C-HR

جمع بندی فهرست لوکس ترین شاسی بلند های ژاپنی در ایران

در دوران تحریم که جای بسیاری از شاسی بلند های کمپانی های مطرح جهان خالی است، بلندقامت های ژاپنی بازار فروشی خوبی در ایران دارد. اگر محدودیت های امروز واردات خودرو را در کشور نداشتیم، بی شک فهرست لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی به اینجا ختم نمی شد و مانند سایر نقاط جهان، شاهد خودروهای ژاپنی باکیفیت و منحصربه فرد دیگری هم بودیم.

در هر صورت، امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات خوبی از لوکس ترین خودروهای شاسی بلند ژاپنی بازار کشور در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیا شاسی بلند ژاپنی لوکس دیگری را می شناسید که در این فهرست نباشد؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: دیوار

به "لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین شاسی بلندهای ژاپنی در بازار ایران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید