ابلاغ شماره ثبت ملی بلندترین آبشار ایران

به گزارش وبلاگ همسفر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا از صدور و ابلاغ شماره ثبت ملی آبشار لاتون در فهرست میراث طبیعی کشور اطلاع داد.

ابلاغ شماره ثبت ملی بلندترین آبشار ایران

به گزارش وبلاگ همسفر به نقل از ایسنا، پردل امیری نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آبشار لاتون بارزاو از قبیل مرتفع ترین آبشار چهارفصل کشور، ثبت این اثر طبیعی ملی در دستور کار نهاده شد.

وی با بیان اینکه این رخداد مهم در شهریور سال گذشته محقق شد، ادامه داد: هم اکنون این اثر طبیعی به شماره 645 در این فهرست نهاده شده است.

امیری نژاد اعلام کرد: اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و تدوین ضوابط حفاظتی و معین عرصه و حریم آن بر عهده وزارتخانه مذکور خواهد بود.

وی افزود: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر گردد، ممنوع است.

به گزارش ایسنا، آبشار لاتون در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل و در شش کیلومتری روستای کوته کومه واقع شده است و ارتفاع تقریبی این آبشار 105 متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع ترین آبشار ایران به حساب می آید.

لاتون در میان جنگل های انبوه گیلان و در مجاورت کوه زیبای اسپیناس نهاده شده و در حاشیه آن یکی از زیباترین جنگل های متراکم بکر و دست نخورده این استان با انبوهی از درختان آلوچه، به، گلابی، گردو، فندق، گیلاس و سیب وحشی وجود دارد و در 9 ماه از سال، سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ابلاغ شماره ثبت ملی بلندترین آبشار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ شماره ثبت ملی بلندترین آبشار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید