انتشار اثری از لئونورا کرینگتون

به گزارش وبلاگ همسفر(ایبنا)، کتاب بانوی تخم مرغی نوشته لئونورا کرینگتون و ترجمه ناکتا رودگری به تازگی از سوی انتشارات نوای مکتوب به چاپ رسیده است که مجموعه داستان هایی با مضمون سوررئالیستیاست.

انتشار اثری از لئونورا کرینگتون

این نویسنده و نقاش تمرکزش معطوف رئالیسم جادویی و کیمیاگری است که این موضوع را به راحتی می توان از آثارش دریافت؛ اما نکته قابل توجه منظره بسیار گسترده و تخیلات ناشناخته و غیر قابل تحقق این نویسنده است.

بانوی تخم مرغی زن نو، زن تازه است، الهه بزرگ (الهه مادر) که از نو شروع شد، چیزی شبیه یک رستاخیز! او در عین حال یک کیمیاگر است، هنرمندی رویاگرا و الهه ای که به وسیله جادوی هنر، هنر برتر، یعنی سِحر و جادو را برایمان احیا نموده است و به ارمغان می آورد.

این کتاب از هفت داستان تشکیل شده است که عناوین این داستان ها به ترتیب بانوی تخم مرغی، دختر دم بخت، خرگوش های سفید، دلدار، فرمان سلطنتی، عمو سام کرینگتون و شلوارهای فلانل من است.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

سِنیوریتا، شما شعر دوست دارید؟

بدون این که به سمتم برگردد، با صدایی بیش از حد خسته و کلافه و لحنی معترض جواب داد:

نه، از شعر متنفرم.

باید یک فنجان چای بنوشید؛ آرامتان می نماید.

من نه چیزی می نوشم، نه چیزی می خورم. راستش این کار را به عنوان یک حرکت اعتراضی علیه پدرم می کنم، اون بُزِ عوضی.

لئونورا کرینگتون، نقاش و نویسنده سورئالیت انگلیسی تبار مقیم مکزیک، هنرمندی پیشرو و صاحب نام است که به خلق آثاری از زنان و موجودات اسطوره ای معروفیت دارد. او را می توان در زمره معدود هنرمندانی به شمار آورد که با تعبیر و تفسیر خاص خود از سورئالیسم، سمبولیسم زنانه را از نو تعریف می نماید.

چاپ اول این کتاب در 80 صفحه، شمارگان 1400 نسخه و با قیمت 50 هزار تومان از سوی انتشارات نوای مکتوب راهی بازار کتاب شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "انتشار اثری از لئونورا کرینگتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اثری از لئونورا کرینگتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید