ایالات متحده مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی افراد واکسینه شده گشود

به گزارش وبلاگ همسفر و به نقل از سی بی سی، بیش از یک سال و نیم پس از اینکه نگرانی های ناشی از کووید-19 ایالات متحده را بر آن داشت تا مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی از کشورهایی از جمله برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، بریتانیا و بسیاری از اروپا ببندد، محدودیت ها با افزایش واکسیناسیون تغییر می نمایند.

ایالات متحده مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی افراد واکسینه شده گشود

از روز دوشنبه، ممنوعیت سفر از کشورهای خاص به ایالات متحده خاتمه یافته است. ایالات متحده به مسافران بین المللی اجازه ورود می دهد، اما آنها باید واکسینه باشند.

ایالات متحده بعلاوه مرزهای زمینی خود را با کانادا و مکزیک برای افراد واکسینه شده باز می نماید.

مسافران هوایی در بدو ورود به ایالات متحده باید مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه دهند و همچنان باید آزمایش منفی کووید-19 حداقل سه روز قبل از سوار شدن به پروازشان صورت گرفته باشد.

مسافران غیر ضروری که از مرز زمینی عبور می نمایند، در صورت درخواست مامور مرزی، باید مدرک واکسیناسیون کامل خود را نشان دهند. برخلاف مسافران هوایی، آنها با هیچ الزامی برای نشان دادن تست منفی کرونا روبرو نخواهند شد.

اما مسافران کانادایی هنگام بازگشت به کانادا باید مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید-19 ارائه دهند که حداقل 72 ساعت قبل از پرواز برگشت یا ورود به مرز زمینی صورت گرفته است.

کانادا فقط آزمایش مولکولی مانند آزمایش پی سی آر - را می پذیرد.

بچه ها زیر 18 سال نیازی به واکسینه شدن ندارند، اما قبل از ورود به ایالات متحده باید آزمایش کووید-19 دهند، بچه ها دو ساله و زیر دو سال از شرایط آزمایش معاف هستند.

کانادا همچنان از همه مسافران پنج سال و بالاتر که وارد این کشور می شوند، صرف نظر از محل ورودشان، می خواهد مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کرونای خود ارائه نمایند.

ایالات متحده مسافران کانادایی که واکسن های ترکیبی زده اند را نیز می پذیرد.

واکسن هایی که برای استفاده اضطراری به وسیله سازمان بهداشت جهانی تأیید شده است، شامل واکسن های فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون، آسترازنکا و دو واکسن چینی هستند.

منبع: خبرکانادا

به "ایالات متحده مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی افراد واکسینه شده گشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالات متحده مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی افراد واکسینه شده گشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید