این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید

به گزارش وبلاگ همسفر، کیش، جزیره ای زیبا در قلب خلیج فارس است که به علت سواحل مرجانی، دریای آبی، اماکن دیدنی و تاریخی و مراکز خرید مدرن به عنوان یکی از مقاصد اصلی توریستی کشور شناخته می گردد. جزیره کیش با سواحل مرجانی بکر در بین توریستان داخلی و خارجی از محبوبیت بسیاری برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها توریست است که در ایام مختلف سال برای سرگرمی و گردش به کیش سفر می نمایند. در این مطلب با ما همراه باشید تا سواحل جزیره کیش که برای سرگرمی و غواصی مناسب هستند را بیشتر بشناسید.

این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید

سواحل سرگرمیی جزیره کیش

یکی جاهای تماشای و محبوب بین گردشگران سواحل جزیره کیش در جنوب ایران است که حدود 90 کیلومتر مربع وسعت دارد. این سواحل با ماسه های سفید همواره گرم و دریای آبی و زیبا، محل مناسبی برای انجام سرگرمیات دریایی و گردش در ساحل است.

بعلاوه خط ساحلی جزیره کیش یکی از کم خطرترین سواحل جهان است و می توانید بدون ترس و نگرانی به ورزش های آبی، غواصی و پیاده روی در سواحل مرجانی کیش بپردازید و از تماشای خلیج فارس و غروب آن لذت ببرید. از جمله سواحل مرجانی با ماسه های سفید گرم که برای سرگرمیات دریایی و غواصی مناسب هستند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر در قسمت شرقی جزیره کیش قرار گرفته است و یکی از پارک های ساحلی جزیره است که با نماد مجسمه 12 متری مرد ماهیگیر شناخته می گردد. این ساحل دارای دو آب نمای زیبا در قسمت شرقی و غربی است که از طریق یک جوی آب به هم وصل شده اند و دارای نورپردازی های زیبایی است که در شب ساحل را روشن می نماید و محل مناسبی برای گرفتن عکس های زیبا و فوق العاده است. این ساحل یکی از سواحل آرام کیش است و برای افرادی که قصد استراحت دارند پیشنهاد می گردد. ساحل مرد ماهیگیر دارای پوشش گیاهی متنوع است که زیبایی ساحل را دوچندان نموده و ماسه های این ساحل هم محل مناسبی برای ساخت قلعه و مجسمه های ماسه ای است.

ساحل مرجان - سواحل جزیره کیش

یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش که در بخش شرقی جزیره و کنار بازار مرجان واقع شده ساحل مرجان است که در این ساحل آبی بیکران خلیج فارس و سواحل مرجانی را می توانید ببینید. این ساحل زیبا که به بازار مرجان متصل است به قدری تمیز و زیبا است که می توانید ماهی های کوچک و آبزیان دریایی را به راحتی تماشا کنید و از منظره ها زیبا خلیج فارس لذت ببرید.

ساحل مرجان یکی از برترین سواحل کیش برای سرگرمی و عکاسی و تماشا طلوع و غروب خورشید است. از جمله سرگرمیاتی که در این ساحل برای گردشگران فراهم است می توان به پاراسل، غواصی، پیست دوچرخه سواری، شاتل، جت اسکی، قایق سواری و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. بعلاوه وجود آلاچیق ها در سراسر ساحل مرجان محل مناسبی برای استراحت بعد از پیاده روی در ساحل یا انجام سرگرمیات دریایی است و می توانید از کافی شاپ، بوفه و فودکورت هایی که در ساحل قرار دارند غذا تهیه کنید.

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا یکی از بزرگترین سواحل جزیره کیش است که در شمال غربی جزیره واقع شده و حدود 10 هکتار وسعت دارد. ساحل میرمهنا در منطقه بومی کیش قرار گرفته است و محل مناسبی برای شناخت فرهنگ و مردم بومی جزیره است، این ساحل دارای یک اسکله بزرگ است که پارک ساحلی را به دو قسمت تقسیم نموده و 4 ایستگاه برای سوار شدن به قایق و گردش با قایق دارد. ساحل میرمهنا که در نزدیکی بازار عرب ها، بازار ماهی فروشان و کتابخانه ملی است محل مناسبی برای استراحت، دوچرخه سواری در مسیر دوچرخه سواری ساحل، ماهیگیری، هم صحبتی با مردم بومی کیش و گوش دادن به موسیقی زنده محلی در رستوران های ساحلی است.

ساحل اسکله سرگرمیی کیش

ساحل اسکله سرگرمیی کیش از عرشه های چوبی و ستون های فلزی ساخته شده که دارای 10 هزار متر مربع مساحت و سازگار با محیط زیست و زیست بوم است و تاثیر مخرب روی صخره های مرجانی ندارد. این ساحل مکان تماشای و زیبا برای تماشا خلیج فارس و انجام ورزش های آبی است و رستوران های آن محل مناسبی برای لذت بردن از موسیقی محلی است که به طور زنده اجرا می شوند .

از جمله امکانات سرگرمیی که در اسکله سرگرمیی کیش فراهم شده می توان به قایق های کف شیشه ای برای تماشا اعماق دریا، مراکز غواصی، جت اسکی، پاراسل و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ در جنوب شرقی جزیره کیش و نزدیک هتل سیمرغ، پارک دلفین ها و پارک ساحلی مارینا و در امتداد خط ساحلی قرار گرفته است و یکی دیگر از سواحل جزیره کیش است که برای یک سفر خانوادگی و انجام ورزش هایی مثل اسکیت، دوچرخه سواری، بدمینتون و تنیس روی میز مناسب است. در این پارک ساحلی امکان اجاره دوچرخه و گردش در امتداد خط ساحلی وجود دارد و یکی از سواحل جزیره با ماسه های نقره ای و نورپردازی زیبا است و به غیر از امکانات ورزشی می توانید از سرگرمیات دریایی که در این ساحل فراهم است بهره ببرید.

ساحل درختان نارگیل - سواحل جزیره کیش

ساحل درختان نارگیل یکی از سواحل آرام و بکر جزیره است که در ضلع شرقی کیش واقع شده و با 20 هزار متر مربع وسعت یکی از سواحل زیبا جزیره است که درختان شگفت انگیزی دارد. این ساحل به علت داشتن 2500 تا 3000 درخت نارگیل سر به فلک کشیده به ساحل درختان نارگیل معروف است و سواحل مرجانی زیبا و منظره خلیج فارس، زیبایی فوق العاده ای به این ساحل داده است. در ساحل درختان نارگیل امکاناتی مثل قایق سواری، دوچرخه سواری، جت اسکی، سه چرخه های آبی، غواصی، رستوران و کافی شاپ و بسیاری موارد دیگر برای سرگرمی گردشگران فراهم است.

این ساحل به علت نزدیکی به مراکز خرید و هتل های بزرگ کیش از جمله سواحل پرطرفدار بین گردشگران است.

ساحل کشتی یونانی

یکی از سواحل نو جزیره کیش ساحل کشتی یونانی است که در نزدیکی روستا باغو واقع شده و به عنوان ساحل صخره ای شناخته می گردد که از بالای آن می توانید صدای امواج دریا را هنگام برخورد با صخره ها بشنوید. در ساحل کشتی یونانی می توانید از تماشای امواج و تماشا طلوع و غروب خورشید لذت ببرید و به تماشا کشتی به گل نشسته یونانی بنشینید.

این پارک ساحلی دارای امکاناتی مثل رستوران، سالن ورزشی، بوفه، پارکینگ، کافه تریا، آمفی تئاتر و بسیاری موارد دیگر است.

ساحل کلبه هور - سواحل جزیره کیش

که در میدان هور واقع شده یکی از سواحل جزیره کیش است که در غربی ترین دماغه جزیره واقع شده و یکی از سواحل فرق دارد و یک غار 5 متری در جنوب این ساحل واقع شده که به هنگام مد دریا منظره زیبایی به وجود می آورد. ساحل کلبه هور دارای نورپردازی های زیبایی است و در این ساحل می توانید از تماشای کشتی های به گل نشسته و لنج های ماهیگیری و عکاسی از منظره ها زیبا لذت ببرید.

حرف آخر

جزیره مرجانی کیش دارای سواحل متعدد مرجانی با دریای آبی و چشم نوازی است که باعث شده تا این جزیره مقصد اصلی استراحت و سرگرمی در بین گردشگران باشد. به همین علت آشنایی با سواحل این جزیره زیبا و سرگرمیات و امکانات موجود در آن ها به شما یاری می نماید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سواحل تفریحی جزیره کیش را در سفرتان از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید