مراقب باشید این اشتباهات را در سفر به دبی مرتکب نشوید!

به گزارش وبلاگ همسفر، اشتباهات سفر به دبی گاها می تواند سفر را به کام شما و همراهانتان تلخ کند. سفر به دبی سفری لوکس و تکرار نشدنی است که به خوبی می توانید در آن خوش بگذرانید و از لحظات خود لذت ببرید. جاذبه های دیدنی این شهر سرانجام ندارد اما در کنار تمام جذابیت ها، باید ها و نباید های آن نیز نباید فراموش شوند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه اشتباهاتی در سفر به دبی می تواند برای شما خطرناک باشد.

مراقب باشید این اشتباهات را در سفر به دبی مرتکب نشوید!

اشتباهات سفر به دبی

بعضی از افراد تصور می نمایند که تنها در کشور خودشان با قوانین و مقررات سختگیرانه ای روبرو هستند و دیگر کشور ها از قانون خاصی پیروی نمی نمایند. اما نکته اینجاست که متاسفانه یا خوشبختانه هر کشور، هر منطقه و حتی هر محله ای قوانین و مقررات خاص خود را دارد که اگر تمایل دارید سفری آرام به آن شهر و کشور داشته باشید باید با قوانین و مقررات موجود در آن منطقه و محل آشنا باشید. کشور دبی نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای اطلاع از اشتباهات سفر به دبی پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

  1. حمل دارو فقط با نسخه پزشک

یکی از قوانین سختگیرانه و مهم در کشور دبی که اگر به آن دقت نکنید می تواند سفر شما را خراب کند، حمل دارو است. در میان اشتباهات سفر به دبی حمل دارو به راحتی می تواند سفر شما به این شهر زیبا را کنسل کند. همراه داشتن هر دارویی بدون نسخه پزشک در فرودگاه دبی ممنوع است. به همین علت اگر از داروی خاصی استفاده می کنید سعی کنید حتما قبل از سفر، به پزشک مراجعه کنید و نسخه آن را با خود همراه داشته باشید.

بد نیست بدانید که قوانین دارویی کشور دبی تنها برای دارو های خاص نیست و حتی برای مسکن های ساده مانند ژلوفن، کدئین و غیره نیز اعمال می گردد. اگر برای سردرد های خفیف و ساده نیز از مسکن ها استفاده می کنید از قلم نیاندازید که نسخه آنها را با خود همراه داشته باشید. لازم به گفتن نیست که علاوه بر دارو اگر با خود مخدر حمل کنید به شدت جریمه خواهید شد.

  1. هر هتلی مناسب نیست

دبی یک شهر توریستی بسیار پرطرفدار است به همین علت هتل ها و اقامتگاه های بیشماری در آن واقع شده است. اما یکی از اشتباهات سفر به دبی این است که شما هر هتلی را برای اقامت خود انتخاب کنید. اگر بار اول است که به دبی سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کاری به موقعیت مکانی هتل خود توجه کنید. اینکه هتل شما در مرکز شهر قرار داشته باشد و شما به راحتی به تمام مراکز خرید معروف دبی دسترسی داشته باشید نکته مهمی است.

بهتر است فاصله هتل شما تا مراکز خرید و جاذبه های سرگرمیی - گردشگری زیاد نباشد تا شما برای رسیدن به مقصد خود دچار سردرگمی و یا مشکل نشوید. بعضی از هتل ها دسترسی اولیه و بسیار آسانی به حمل و نقل عمومی و جاذبه های شهر دبی دارند که این موضوع سبب می گردد شما سفری لذت بخش و پر خاطره داشته باشید و برای رسیدن به اماکن مورد نظر خود دچار زحمت نشوید.

  1. رانندگی بدون تخلف

گشت و گذار در شهر دبی و اجاره کردن ماشین های لوکس یکی از سرگرمیات بسیار هیجان انگیز در این شهر رنگارنگ شیخ نشین محسوب می گردد. اتوبان های دبی لذتی وصف نشدنی از رانندگی را برای شما خلق می نمایند و هیجان رانندگی کردن در این شهر پر زرق و برق یکی از سرگرمیات و سرگرمی های لذت بخش محسوب می گردد. اما از قلم نیاندازید که در میان اشتباهات سفر به دبی تخلفات رانندگی چندان خوشایند نیستند.

این که در خیابان ها مسابقه بدهید، از خطوط خارج شوید، در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت کنید، سرعت غیر مجاز داشته باشید، از دنده عقب برای رانندگی بهره ببرید و غیره، همگی در دسته تخلفات رانندگی شهر دبی محسوب می شوند و اگر آنها را رعایت نکنید به شدت جریمه خواهید شد. از قلم نیاندازید قوانین رانندگی در شهر دبی قابل دور زدن نیستند و اگر ذره ای احساس می کنید که با زرنگی می توانید تخلف کنید، باید به شما بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید.

  1. پوشش مناسب را از قلم نیاندازید

شهر دبی در امارات متحده عربی از شهر های مسلمان حاشیه خلیج فارس محسوب می گردد و پوشش در این شهر اهمیت زیادی دارد. البته شما پوشش خود را به اختیار انتخاب خواهید کرد و قانونی که بر اجباری بودن پوششی خاص تاکید کند وجود ندارد. اما اکثریت ساکنان دبی مسلمان بوده و پوشش اسلامی دارند، به همین علت به شما توصیه می کنیم که به اعتقادات افراد بومی در این شهر احترام گذاشته و در زمان گشت و گذار از پوشش های مرتب و مناسبی بهره ببرید.

یکی از اشتباهات سفر به دبی که بیشتر افراد آن را به راحتی مرتکب می شوند پوشش نامناسب است. البته قابل ذکر است که در منطقه ها ساحلی شما می توانید برای قدم زدن و لذت بردن از شن های گرم و آفتاب لذت بخش ساحل، با لباس راحتی و شنا قدم زده و تردد کنید. اما در سایر قسمت های شهر بهتر است که پوشش خود را رعایت کنید.

  1. عکاسی ممنوعه؛ ممنوع است

البته سفر به شهر هزار رنگ دبی سفری پر خاطره خواهد بود اگر شما به راحتی بتوانید عکاسی کنید و در کنار خلق خاطرات شیرین برای خود آنها را به گونه ای نیز ثبت کنید. اما بد نیست بدانید که یکی از اشتباهات سفر به دبی این است که حریم شخصی را رعایت کنید و در هر مکان، هر فضا و هر موقعیتی به خود اجازه عکاسی بدهید. برای مثال شما اجازه ندارید از فعالیت های افراد محلی که در حال اجرا کارهای روزانه خود هستند بدون اجازه عکاسی کنید.

این موضوع یکی از باید ها و نباید های بسیار مهم در شهر دبی است و چنانچه تصویری از شخصی عابر خصوصاً بانوان در گوشی و یا دوربین شما ثبت گردد، شما جریمه خواهید شد. بعلاوه در ادامه بنا به تشخیص پلیس حتی ممکن است جریمه حبس برای شما در نظر گرفته گردد. در ضمن عکاسی از ساختمان ها و اماکن دولتی نیز در دسته ممنوعه های شهر دبی است.

  1. صرافی مناسب را انتخاب کنید

در بیشتر موارد صرافی های شهر دبی کمیسیون های بسیار زیادی برای تبدیل پول شما دریافت می نمایند که مبالغ اخذ شده اصلا منطقی نیستند. به همین علت ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای تبدیل پول خود حتماً به چند صرافی سر بزنید و از آنها سوال بپرسید، در نهایت شما باید برترین گزینه را انتخاب کنید.

یکی از اشتباهات سفر به دبی که بیشتر مسافران آن را مرتکب می شوند این است که در همان اولین صرافی پول خود را تبدیل می نمایند که این عملکرد یک اشتباه بزرگ است. خاطر نشان می کنیم که اگر پیدا کردن یک صرافی منصف و مناسب برای شما کار آسانی نیست بهتر است از صرافی های فرودگاه بهره ببرید، چون عملکرد بسیار خوبی دارند و هزینه ای که می گیرند کاملا منصفانه است.

  1. نوشیدنی های الکلی ممنوع !

نوشیدن نوشیدنی هایی که الکلی هستند تنها در اماکنی بلامانع است که برای این هدف در نظر گرفته شده اند. یکی از اشتباهات سفر به دبی که بیشتر افراد آن را به راحتی مرتکب می شوند این است که نوشیدنی های الکلی را در انظار عمومی مصرف می نمایند و افرادی که با حالتی غیرطبیعی در سطح شهر یا حین رانندگی دستگیر شوند جریمه های سنگینی پرداخت خواهند کرد. همانطور که پیشتر نیز در قسمت پوشش به این موضوع اشاره کردیم، دبی یک منطقه مسلمان نشین است که این قوانین به سختی در آنها اجرا می گردد.

  1. ماه رمضان را از قلم نیاندازید

استعمال دخانیات و سیگار در اماکن دولتی و عمومی مانند مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها، ادارات و غیره ممنوع بوده و بد نیست بدانید که در تمامی این مراکز فضایی مخصوص افراد سیگاری در نظر گرفته شده که تنها در این مکان ها مجاز به استعمال دخانیات هستند. یکی از اشتباهات سفر به دبی این است که بدون توجه به ماه رمضان، خوردن و آشامیدن را بدون در نظر گرفتن موقعیتی که در آن قرار دارند و در انظار عمومی به راحتی انجام می دهند. ناگفته نماند که سیگار برقی نیز برای حمل نمایندگان خود جریمه های سنگینی در پی دارد.

  1. احترام به فرهنگ مردمان در دبی

قبل از سفر به هر شهر و منطقه ای به شما توصیه می کنیم که با آداب، رسوم و سنت های مردمان در منطقه آشنا شده و احترام بگذارید. یکی از اشتباهات سفر به دبی این است که چون این کشور یک منطقه آزاد است ما فراموش می کنیم که در هر حال افراد بومی در آن ساکن هستند که با اعتقادات و باورهای خاصی زندگی می نمایند. مردمان شیخ نشین عرب در دبی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

به هیچ عنوان اگر در زمان گشت و گذار خود به برگزاری مراسمی برخورد کردید، آن را مورد تمسخر قرار نداده و تبدیل به دستاویزی برای خنداندن بقیه نکنید. توهین کردن به اعتقادات، پوشش، مذهب و فرهنگ افراد دیگر در شهر دبی جرم محسوب شده و شک نکنید که مجازات نقدی به همراه حبس را برای شما در پی خواهد داشت.

  1. عشق خود را نشان ندهید

در آخر به شما توصیه می کنیم که اگر به شهر دبی سفر کردید از نمایش دادن عشق خود به طور کاملاً جدی در مکان های عمومی خودداری کنید. در این شهر کافه ها، سواحل، کلاب ها و پارک های بسیار زیبایی وجود دارند که توجه جوانان را به خود جلب نموده و آنها را به وجد می آورند. اما از قلم نیاندازید که یکی از اشتباهات سفر به دبی ابراز عشق و نمایش آن در ملاء عام است. از در آغوش گرفتن جنس مخالف و بوسیدن او در اماکن عمومی به شدت خودداری کنید و متین و با وقار رفتار کنید. اگر جوانان نکات ذکر شده را رعایت ننمایند و در ملاء عام عشق خود را نشان دهند، بدون شک با مشکلاتی جدی روبرو خواهند شد.

سفر به دبی فراموش نشدنی است

در هر حال شما به هر شهر و کشوری که سفر کنید باید آداب، رسوم و قوانین آن محل را یاد گرفته و آنها را رعایت کنید. این قوانین برای امنیت خود شما اعمال می شوند پس بهتر است با در نظر گرفتن تمام قوانین، سفر به یک منطقه دیگر را انجام دهید. البته جای هیچ نگرانی نیست، سفر کنید، سرگرمی کنید، قوانین را زیر پا نگذارید و لذت ببرید.

منبع: flytodubai.co.uk

منبع: الی گشت

به "مراقب باشید این اشتباهات را در سفر به دبی مرتکب نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب باشید این اشتباهات را در سفر به دبی مرتکب نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید