برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با رویکردی تازه

به گزارش وبلاگ همسفر، خبرگزاری خبرنگاران-دبیر علمی هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا: این جشنواره با رویکردی تازه و در قالب مجموعه رویداد های پنجگانه به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.

برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با رویکردی تازه

به گزارش خبرگزاری وبلاگ همسفر به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی دنیا با اعلام زمان شروع این دوره از جشنواره در اوایل تابستان و با اشاره به برگزاری پیروز دوره گذشته جشنواره که با حضور 3600 دانش آموز در قالب 850 تیم داخلی و 120 تیم خارجی از 16 کشور و حمایت ستاد های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح داخلی و فدراسیون دنیای مخترعین در سطح بین المللی به صورت مجازی برگزار گردید، اضافه نمود: با استقبال انجام شده دانش آموزان و بعلاوه حمایت مراکز علمی و مراکز های تک تخصصی از دوره های گذشته جشنواره نظر بر آن شد تا سال جاری رویکردی تازه در نوع برگزاری صورت گیرد.

رشیدی دنیا گفت: هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا در قالب مجموعه رویداد های پنجگانه و با حمایت سازمان ها و نهاد های داخلی و بین المللی همانند ستاد های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد ویژه نانو فناوری ریاست جمهوری، مراکز علمی و تحقیقاتی و بعلاوه فدراسیون دنیای مخترعین در اوایل تابستان شروع به کار خواهد نمود.

وی ادامه داد: زمان ثبت نام تمامی رویداد ها از 15 فروردین شروع شده و تا انتها اردیبهشت ادامه خواهد داشت و پیش بینی ها از شرکت و حضور حدود 20 کشور در رویداد های ابن سینا و جشنواره هفتم می باشد.

دبیر علمی هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اشاره به رویکرد سال جاری این جشنواره، که رویکرد شناختی و آموزش محور است، افزود: در برگزاری دوره های آموزشی پیش از رویدادها، رویکرد علوم شناختی را مدنظر داشتیم و بر اساس آن، جشنواره هفتم برنامه ریزی شده است.

رشیدی دنیا به تجربه 2 ساله برگزاری جشنواره در شرایط کرونا اشاره نمود و ادامه داد: این تجربه به ما نشان داد که می گردد این فرصت را در اختیار دانش آموزانی در شهر های مختلف که امکان حضور در تهران را ندارند قرار داد تا به صورت مجازی و همزمان با برگزاری حضوری در جشنواره شرکت نمایند و به همین علت رویداد سال جاری به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی بعلاوه گفت: عناوین کامل رویداد های هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا شامل 1- مدرسه تابستانی و جشنواره دستاورد های دانش آموزی نانو 2- مدرسه تابستانی دانش مغز 3- مسابقه ملی دانش آموز کافه کد (برنامه نویسی) 4- مسابقه ملی کارآفرینی شو 5-جشنواره بین المللی دستاورد های پژوهشی و اختراعات دانش آموزی است که زمان برگزاری آن ها به همراه اخبار تکمیلی به زودی و به وسیله دبیرخانه جشنواره به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با رویکردی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با رویکردی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید