تندیس مسیح کجاست؟

به گزارش وبلاگ همسفر، معرفی

مجسمه سازی لهستانی-فرانسوی به نام پائول لندوفسکی کار طراحی این بنا را در سبک آرت دکو (هنر تزئینی) به عهده داشت و کار ساخت آن را به یاری مهندسی برزیلی به نام هیتور داسیلوا کاستا و مهندس فرانسوی دیگری به نام آلبرت ککو (Albert Caquot) آغاز کرد. صورت مجسمه را نیز هنرمندی رومانیایی به نام جئورج لئونیدا ساخت. ارتفاع تندیس مسیح بدون احتساب پایه 8 متری آن ، حدود 30 متر است. دو بازوی آن که به شکل آغوش باز در آمده اند و نمایانگر این است که مسیح با آغوش باز، پذیرای همه نسل بشر خواهد بود 28 متر طول دارند. وزن این سازه هم به 635 تن می رسد. مجسمه مسیح بین سال های 1922 تا 1931 ساخته و روی کوه کورکووادو با 700 متر ارتفاع نصب شد. دست چپ این تندیس به منطقه ها شمالی ریو دو ژانیرو و دست راست آن به منطقه ها جنوبی این شهر اشاره می نماید. از میان تعداد زیادی مجسمه مسیح که در سراسر جهان ساخته شده است، این یکی در سال 2007 میلادی با رای بیش از 100 میلیون نفر از سراسر جهان، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نو جهان انتخاب شد. در ساخت مجسمه از مصالحی همانند بتن و سنگ صابون (لایه بیرونی) ساخته شده است.

تندیس مسیح کجاست؟

آدرس

برزیل، ریو دو ژانیرو، کوه کورکووادو

دسترسی

بی شک اگر روزی به ریو سفر کردید، بدون بازدید از تندیس باشکوه مسیح سفرتان تکمیل نخواهد شد. راه های مختلفی برای دسترسی به کوه کورکووادو و این مجسمه وجود دارد که شامل تاکسی، قطار یا اتوبوس می شوند. اگر می خواهید با استفاده از قطار به بالای کوه سفر کنید، بهتر است از قبل اقدام به رزرو بلیت کنید تا در صف های شلوغ نمانید. هزینه بلیت 46+ دلار آمریکا است که شامل بازدید از خود تندیس هم می گردد. این بلیت را می توانید در خود ایستگاه، وب سایت رسمی یا دکه های فروش رسمی نزدیک منطقه Laranjeiras تهیه کنید. این قطار که عمرش از خود تندیس هم بیشتر است، از ایستگاه کورکووادو هر نیم یا یک ساعت بین ساعات 8 صبح تا 8 شب اقدام به جابجایی مسافران به سمت مجسمه می نماید. در حال حاضر این قطار (cog train) ظرفیت انتقال 173 مسافر را به طور هم زمان دارد. نکته جالب در خصوص سفر با قطار، منظره ها زیبایی است که در طول جهت مشاهده می کنید، چرا که از میان جنگل بارانی تیجوکا عبور می نماید. اگر برای عبور از جنگل بارانی Tijuca به سمت بالای کوهستان اقدام کنید، می توانید منظره های بسیار زیبا از کوهستان شوگرلوف، سواحل کپاکابانا، ایپانما، ورزشگاه ماراکاناو محدوده کوهستانی سرا دو ارگائوس را ببینید .

یکی دیگر روش هایی که معمولاً زیاد مورد استفاده قرار می گیرد تاکسی است . تاکسی ها معمولا گران هستند. شما می توانید اغلب این جهت را با تاکسی بپیمایید و حتی از راننده هم بخواهید تا وقتی که برمی گشت منتظرتان بماند، اما به خاطر داشته باشید این کار هزینه زیادی می طلبد. مقدار این هزینه به مدت زمان معطلی و نقطه ای که سوار شده اید بستگی دارد. اگر زمان زیادی ندارید، تاکسی برترین گزینه محسوب می گردد .

روش دیگر استفاده از ون های مسافربری است. شما می توانید در شهر سوار (میدان Largo do Machado) این ون ها شوید و بیشتر جهت منتهی به کوهستان را بپیمایید. در آنجا پس از خرید بلیت، می توانید سوار بر ون های رسمی به سمت تندیس حرکت کنید. هزینه حمل و نقل و بازدید از مجسمه مانند قطار است، اما یک ویژگی که دارد این است که خبری از انتظارهای طولانی نیست. اگر خودتان ماشین داشته باشید هم می توانید اغلب این جهت را طی کنید و سپس با تهیه بلیت 18 دلاری، سوار یکی از این ون ها شوید و به سمت تندیس سفر کنید. بلیت ها را می توانید از ایستگاه مترو لارگو دو ماچادو یا به صورت آنلاین تهیه کنید. برای توریستانی که تمایل دارند در عین صرفه جویی در زمان از منظره ها زیبا هم لذت ببرند، این روش انتخاب مناسبی محسوب می گردد .

روش پیشنهادی ما اگر وقت کافی دارید، پیاده روی است. اگر دنبال چالش، ورزش کردن و تماشای چشم اندازهای بی نظیر و بعلاوه صرفه جویی در هزینه ها هستید، برترین انتخاب شما پیاده روی خواهد بود. چندین جهت متفاوت وجود دارد که می توانید از میان آن ها یکی را برگزینید. همه این جهت ها از پارک ملی تیجوکا عبور و شما را به سمت تندیس مسیح راهنمایی می نمایند. جهت اصلی از پارک انریک لاگه در باغ های گیاه شناسی آغاز می گردد و در حدود دو ساعت پیاده روی به سمت پارک ملی تیجوکا ادامه پیدا می نماید. پیاده روی ممکن است سخت باشد، اما تماشای منظره های زیبا، گیاهان متنوع گرجهتی، آبشارها و حیواناتی مانند میمون کپوچین قطعا ارزش این سختی را دارند .

نکاتی که بهتر است بدانید

  • توصیه می کنیم 15 دقیقه قبل از زمان بازدید در آنجا حاضر باشید.
  • هیچ گونه هتلی در نزدیکی تندیس وجود ندارد.
  • برترین زمان برای بازدید از تندیس اول صبح هنگام طلوع آفتاب در هوای صاف یا شب هنگام است.
  • به خصوص هنگام برگزاری کارناوال و رویدادهای بزرگی همانند جام دنیای و المپیک میلیون ها توریست از سراسر دنیا در ریو دو ژانیرو حضور دارند. بهتر است اگر در این زمان ها قصد سفر دارید، از مدت ها قبل بلیت رزرو کنید و برنامه ریزی صحیحی داشته باشید.
منبع: کجارو / travelercorner.com / daytours4u.com / en.wikipedia.org

به "تندیس مسیح کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس مسیح کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید