عکس ، زیبایی اعجاب انگیز حیوانات دورگه!

به گزارش وبلاگ همسفر، حیوانات دورگه نتیجه تلاقی موجودات متعلق به دو نژاد یا گونه متفاوت هستند.

عکس ، زیبایی اعجاب انگیز حیوانات دورگه!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ همسفر، هیبریدها بین گونه هایی متولد می شوند که از نظر بیولوژیکی کاملاً مشابه هستند تا بتوانند بر همه موانع فراوری مثل غلبه نمایند. این جفت گیری ها به ندرت در طبیعت اتفاق می افتد، حتی زمانی که گونه ها در یک زیستگاه مشترک هستند.

بیشتر بخوانید:

کوسه شبح، زیردریایی روباتیک که برای جنگ ساخته شده

عکس | سوزن را در موز فرو کنید؛ نتیجه خارق العاده است!

با این حال، داستان زمانی تغییر می نماید که انسان درگیر است، که به دلایل سودمند بعضی از هیبریدهای بسیار خاص را ایجاد نموده است. بعضی بسیار معروف و بعضی دیگر نادر هستند.

Liger (Panthera leo - Panthera Tigris)

Liger تلاقی بین یک شیر نر و یک ببر ماده است. شیرها و ببرها در طبیعت قلمرو یکسانی ندارند و بنابراین شانس زیادی برای جفت گیری ندارند. در حال حاضر فقط در جنگل گیر هند موارد همزیستی وجود دارد. بزرگ ترین گربه سانان در تمام دوران با جمعیت منقرض شده اسمیلودون ها بودند.

قاطر (Equus asinus - Equus caballus)

قاطر به علت کیت کروموزومی عجیبش تقریباً همواره عقیم است و از تلاقی بین خر و اسب حاصل می گردد. قاطر قدیمی ترین و شناخته شده ترین هیبرید پستانداران در دنیا است. دلایل توسعه آن استحکام، مقاومت در برابر بیماری ها و سازگاری با محیط های نامساعد است.

(Equus burdo)

هیبریدی است که از تلاقی اسب نر با الاغ اهلی ماده به وجود می آید. در مقایسه با قاطر، بارداکت شباهت بیشتری به اسب دارد و یال ضخیم تری دارد.

(Bos Taurus - Bison Bison)

این حیوان تلاقی بین گاو نر اهلی و گاومیش کوهان دار آمریکایی است. این نژاد به وسیله انسان در ایالات متحده ایجاد شد تا برترین ویژگی های هر دو حیوان را به ویژه با هدف فراوری گوشت گاو ترکیب کند.

کایولف (Canis latrans - Canis lupus)

کایولف از جفت گیری کایوت ها با گرگ های خاکستری می آید. هیبریدها بزرگتر از کایوت های خالص هستند و رفتارهای میانی بین کایوت و گرگ نشان می دهند. این گذرگاه در حالت طبیعی خود در دهه سی و چهل در کانادا مورد توجه نهاده شد، جایی که کایوت ها منطقه ها ساکن شده به وسیله گرگ ها را مستعمره کردند و سپس با گرگ ها آمیخته شدند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، زیبایی اعجاب انگیز حیوانات دورگه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، زیبایی اعجاب انگیز حیوانات دورگه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید