نقش پررنگ طارمی در پیروزی با ارزش پورتو برابر سانتا کلارا؛ دوباره پنالتی!

به گزارش وبلاگ همسفر، خبرگزاری خبرنگاران- پورتو به یک پیروزی بسیار شیرین دست یافت.

نقش پررنگ طارمی در پیروزی با ارزش پورتو برابر سانتا کلارا؛ دوباره پنالتی!

به گزار وبلاگ همسفر، پورتو و سانتا کلارا در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ پرتغال به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 2 بر 1 به سود پورتو به سرانجام رسید. مهدی طارمی در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش قرار داشت و در دقیقه 49 یک پنالتی گرفت که سرجیو اولیویرا پیروز شد پنالتی را به گل تبدیل کند. در دقیقه 56 سانتا کلارا توسط کارلوس بازی را به تساوی کشاند. باز هم از روی نقطه پنالتی. در دقیقه 85 مهدی طارمی تعویض شد و جای خود را به مارتینز داد و در دقیقه 95 خود مارتینز گل دوم و پیروزی بخش پورتو را به ثمر رساند. با این پیروزی، پورتو 57 امتیازی شد و در رده دوم جدول ماند.

مهاجم ایرانی تیم پورتو بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی، یک بار دیگر برای تیمش پنالتی گرفت تا نشان دهد که لقب سلطان پنالتی ها لایق اوست. تیم پورتو که سه روز دیگر باید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی برود، در چارچوب هفته بیست و پنچم سوپر لیگ پرتغال در برابر تیم سانتاکلارا نهاده شد.

یکی از مهمترین اتفاقات بازی حساس پورتو با چلسی، غیبت مهدی طارمی، ستاره ایرانی این تیم خواهد بود که در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی مقابل یوونتوس با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا از بازی بعدی تیمش محروم گردد. طارمی در حالی در این ملاقات حساس محروم خواهد بود که با زدن یک گل در بازی رفت و دریافت یک پنالتی در بازی برگشت، نقش پررنگی در پیروزی عظیم پورتو مقابل یووه داشت.

مهدی طارمی که برای حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در ملاقات محبت آمیز مقابل سوریه راهی تهران شده بود، در بازگشت دوباره به پرتغال در ترکیب اصلی تیمش برای این بازی حضور داشت و پیروز شد یک بار دیگر مهارت خود در دریافت پنالتی را به رخ کشیده و بیش از پیش خود را لایق لقب سلطان پنالتی ها نشان دهد.

بازی دو تیم در حالی که در نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به سرانجام رسیده بود با دو گل از روی نقطه پنالتی در نیمه دوم جان تازه ای به خود گرفت. پنالتی اول این ملاقات را تیم پورتو در دقیقه 49 به دست آورد، پنالتی که مثل همواره مهدی طارمی آن را به دست آورد و سرخیو الیویرا اجازه زدنش را به او نداد و خودش پشت توپ ایستاد.

مهدی طارمی در دقیقه 48 بازی با یک فرار عالی از آفساید در موقعیت تک به تک با مارکو نهاده شد و پس از دریبل کردن او در حالی که می رفت دروازه بنفیکا را باز کند با خطای دروازه بان حریف سرنگون شد تا داور بازی بی درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد. الیویرا که هفته گذشته نیز با پاس طارمی گلزنی نموده بود، این بار پشت پنالتی که او گرفت ایستاد و آن را به گل اول پورتو تبدیل کرد؛ گلی که در دقیقه 56 از روی نقطه پنالتی توسط کارلوس پاسخ داده شد.

مهدی طارمی با هوشیاری همیشگی خود پیروز شد از تله آفساید مدافعان بنفیکا عبور نموده و با دروازه بان این تیم تک به تک گردد. او با یک دریبل ریز مارکو را از پیش رو بردارد، اما دروازه بان حریف اجازه ضربه زدن را به مهدی در لحظه آخر نداده و او را سرنگون کرد تا داور بازی اعلام ضربه پنالتی کند.

لازم به ذکر است که مهدی طارمی در سرانجام سال 1399 از نظر آماری بهترین بازیکن فوتبال ایران بود. او در 49 بازی 26 گل زد و 12 پاس گل داد. مهاجم ایرانی پورتو با دریافت 8 پنالتی در سال 1399 یک رکورد بی نظیر هم به جای گذاشته بود که امشب نیز توانست در اولین بازی خود در سال 1400 برای پورتو یک بار دیگر پنالتی بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نقش پررنگ طارمی در پیروزی با ارزش پورتو برابر سانتا کلارا؛ دوباره پنالتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ طارمی در پیروزی با ارزش پورتو برابر سانتا کلارا؛ دوباره پنالتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید