پردرآمدترین مشاغل شب عید را بشناسید

به گزارش وبلاگ همسفر، با آمدن سال نو، زندگی همه ما رنگی تازه می گیرد و سعی می کنیم تا سال بهتری را شروع کنیم. اما شاید تا به حال دقت نکرده باشید که این حال و هوا در شب و روز های پیش از شروع نوروز هم بسیار پررنگ است. برای مثال، دسته ای از شغل ها در ایام پایانی سال بسیار پردرآمدتر و پررونق تر می شوند و افراد را بیش از هر دورانی از سال به تکاپو وامی دارند. در این مقاله، پرمتقاضی ترین و پردرآمدترین مشاغل شب عید را به شما معرفی می کنیم؛ با ما همراه باشید.

پردرآمدترین مشاغل شب عید را بشناسید

دسته بندی پرعایدیترین مشاغل شب عید

بهتر است ابتدا شغل های مختلف را در دسته هایی منظم کنیم و سپس پرعایدیترین مشاغل شب عید را معرفی کنیم. با این کار، شما می توانید مشغول شدن در دسته ای را انتخاب کنید که در آن مهارت های لازم را دارید و به آن علاقه مندید.

1- مشاغل خدماتی

در ایام پیش از عید و روزهای آخر اسفند، به علت خانه تکانی و اعمال تغییرات در شرکت ها و زندگی های شخصی، مشاغل خدماتی بسیار پرطرفدار هستند. برای مثال:

  • خدمات نظافتی

خانه تکانی یکی از مهم ترین بخش های هر عید است. شما می توانید با ارائه خدمات نظافتی مانند تمیز کردن شیشه، نظافت خانه ها و شرکت ها به راحتی عایدیزایی کنید. برای کار کردن در این حرفه، احتیاج به وسایل اولیه نظافتی دارید و حتی در مواردی می توانید این مواد را از کارفرما دریافت کنید و وظیفه تان فقط تمیز کردن محل باشد.

برترین فرصت های شغلی حوزه نظافت را ببینید

  • خدمات قالی شویی

بسیاری از افراد دوست دارند برای آغاز سال نو قالی ها و فرش های محل کار یا زندگی شان را بشویند. شما می توانید این حرفه را به دو صورت شستشو در محل و شست شو به همراه حمل ونقل دنبال کنید. در حالت اول، حتی احتیاج نیست فرش ها را برای شستشو به مکانی دیگر انتقال دهید و با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل مورد نظر کارفرما، آغاز به تمیز کردن فرش ها می کنید. این حالت، هزینه های پیش فرض کمتری خواهد داشت.

  • خدمات حمل و نقل

اگر وسیله نقلیه باربری دارید، در شب های پرتلاطم اسفند می توانید به افرادی که در حال اسباب کشی یا خرید وسایل بزرگ ز قبیل مبل و فرش و یخچال و… هستند یاری کنید.

برترین فرصت های شغلی خدمات حمل ونقل را ببینید

  • خدمات آرایش و پیرایش

آماده شدن برای آغاز سال نو فقط به آراستگی منزل محدود نمی گردد؛ سالن های زیبایی زنانه و پیرایشگاه های مردانه از پررونق ترین و پرعایدیترین مشاغل شب عید هستند. با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خدمات آرایش و پیرایش، اگر در این زمینه آموزش دیده اید و مهارت دارید، ماه اسفند برترین زمان سال برای کسب عایدی شماست.

برترین فرصت های شغلی آرایشگری را ببینید

2- مشاغل فراوریی در خانه

احتیاجهای شب عید از سنت های ما ریشه می گیرند؛ برای مثال، خانواده های زیادی در شب های نزدیک عید اقدام به خرید اقلام سفره هفت سین می نمایند. شما می توانید در خانه یا کارگاه خود، آغاز به فراوری این اقلام کنید و آن ها را به فروش برسانید. بعضی از مشاغل پرعایدی شب عید در این حوزه عبارت اند از:

  • کاشت سبزه و فروش آن

درست است که کاشت سبزه زیبا و توپر احتیاج به دانش کافی، بذر های خوب و صبر دارد، اما نتیجه آن می تواند بسیار پرسود باشد. بیشتر ایرانی ها زمانی برای آماده کردن سبزه ندارند و ترجیح می دهند آن را به صورت آماده بخرند. شما می توانید با کاشت بذرهای مختلف به راحتی سودآوری کنید.

  • فروش ماهی و انواع گل ها

یک راه دیگر، خرید ماهی قرمز و گل، خصوصا گل های پرطرفداری مثل سنبل و شب بو، به صورت عمده و فروش آن ها با قیمت بالاتر است. اگر تجهیزات لازم برای نگه داری ماهی و گل ها را دارید، از این منبع عایدی غافل نشوید.

  • فروش سمنو

اگر حوصله و وقت بیشتری به خرج دهید می توانید طلای قهوه ای ایرانی را فراوری کنید و به فروش برسانید. پخت سمنو احتیاج به تجهیزات خاصی ندارد اما ضروری است درباره مراحل آن به خوبی تحقیق کنید. افراد زیادی به خاطر خاصیت و مقوی بودن سمنو، دوست دارند آن را در طول سال هم تهیه نمایند و در برنامه غذایی شان بگنجانند؛ بنابراین برنامه شما برای پخت سمنو می تواند ادامه دار باشد.

  • فراوری ظروف هفت سین

چیدن سفره هفت سین، یکی از مهم ترین رسم های سال نو در ایران است. کافی است کمی خلاقیت هنری داشته باشید و آغاز به نقاشی و تزئین ظروف هفت سین کنید. فروش این ظروف می تواند شما را به سودآوری برساند.

  • خیاطی برای لباس های سال نو

تقریباً همه ما دوست داریم برای سال نو لباس های تازه بپوشیم. البته عده زیادی از مردم ترجیح می دهند لباس هایی خاص بپوشند که برای آن ها طراحی و دوخته شده باشد یا حتی در مواردی، هزینه ای به صرفه تر از نمونه های آماده داشته باشد. برای این کار، شما می توانید در خانه خود خیاطی کنید و لباس های سال نو را طراحی نموده و بدوزید. این شغل احتیاج به آشنایی با انواع پارچه و متدهای دوخت دارد اما یکی از انواع پرسود مشاغل شب عید است.

جدیدترین آگهی های استخدام خیاط را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "پردرآمدترین مشاغل شب عید را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردرآمدترین مشاغل شب عید را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید