چاپخانه دار لرستانی کارآفرین برتر بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شد

به گزارش وبلاگ همسفر در لرستان، بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ و آیین تقدیر از فعالان برتر صنعت چاپ کشور با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر و جمعی از فعالان و پیشکسوتان این صنعت سه شنبه (سوم اسفندماه) در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

چاپخانه دار لرستانی کارآفرین برتر بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شد

در این مراسم از بانوی فعال چاپ، کارآفرین و نوآور برتر، صادرکننده برتر، تولیدکننده و سازنده تجهیزات و ماشین آلات چاپ، چهره علمی برتر در حوزه چاپ و کارشناس ساعی از ادارات کل استانی تقدیر به عمل آمد که بر این اساس مجید کریمی پور مدیرعامل شرکت چاپ یاقوت سبز بروجرد در حوزه کارآفرین و نوآور برتر صنعت چاپ کشور معرفی گردید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بر لزوم ارائه تسهیلات با سود اندک برای صنعت چاپ تأکید داشت و اضافه کرد: قبول دارم که باید تسهیلات با سود کم در اختیار اهالی چاپ قرار داده گردد؛ این موضوع جز مطالبات ما نیز می باشد چرا که معتقدیم مساله نوسازی ماشین آلات صنعت چاپ باید حل گردد.

مجید کریمی پور متولد 1330 در شهرستان خرم آباد است، شروع فعالیت این کارآفرین برتر کشوری در چاپخانه تحت مدیریت پدرایشان (چاپخانه دانش خرم آباد) تأسیس شده در سال 1328 می باشد.

وی پس از فوت پدر، در سال 1371 مسئولیت مدیریت چاپخانه دانش را برعهده می گیرد، کریمی پور از سال 1383 بخشی از چاپخانه را به نام یاقوت سبز در بروجرد تأسیس می نماید و با بهره گیری از توان و همکاری جوانان لرستانی (18 نفر نیرو) در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت می گردد؛ چاپ های دارویی از جمله نقاط قوت شرکت چاپ یاقوت سبز بروجرد است، بعلاوه توان چاپی 70 ورق از جمله توانمندی های این چاپخانه بزرگ استان لرستان است که در حال حاضر با 64 نفر نیرو در استان مشغول به فعالیت است.

بنابر آخرین آمار واحد چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان لرستان در حال حاضر 101 واحدِ چاپخانه ای دارد که از این تعداد، 55 واحد افست، 25 واحد در رسته دیجیتال و 21 واحد در چاپ عریض (بنر) فعال هستند؛ مجموع توان چاپی استان 300 ورق است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چاپخانه دار لرستانی کارآفرین برتر بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپخانه دار لرستانی کارآفرین برتر بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید