کلیسای نوتردام پاریس در مسیر بازگشایی تا سال 2024

به گزارش وبلاگ همسفر، کلیسای نوتردام که یکی از نمادین ترین جاذبه های گردشگری اروپا است، تا سال 2024 بازگشایی خواهد شد. بازسازی کلیسای نوتردام پاریس تقریبا 4 سال پس از آتش سوزی مهیبی که مناره معروف این بنا و بخش زیادی از سقف آن را از بین برد، همچنان در حال اجرا است.

کلیسای نوتردام پاریس در مسیر بازگشایی تا سال 2024

کلیسای نوتردام | از آتش سوزی تا بازسازی

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مجله گردشگری وبلاگ همسفر ، پس از آتش سوزی کلیسا نوتردام در آوریل 2019، بازسازی آن شروع شد و مقامات در کوشش هستند که این بنای تاریخی گوتیکی را به حالت قبل خود بازگردانند. طی این بازسازی، قرار است مناره 96 متری کلیسا که طی این حادثه تا حد زیادی تخریب شده بود، بازسازی گردد.

مدیر پروژه بازسازی نوتردام به آسوشیتد پرس گفت: اینکه مناره کلیسا در آسمان پاریس مجددا قدم علم کند، نشان دهنده این است که ما در نبرد نوتردام پیروز شده ایم! در حال حاضر، من مسئولیت دارم که خودم را برای بازگشایی مجد این کلیسا در سال 2024 آماده کنم. من و تیمم هر روز برای رسیدن به این هدف می جنگیم و در مسیر خوبی برای دستیابی به آن قرار داریم. در حال حاضر بزرگ ترین چالش ما این است که دقیقا طبق همان برنامه ریزی هایی که داشته ایم عمل کنیم و تمامی کارهایی را که برای بازسازی مناره ضروری است (ساخت چارچوب، نقاشی، بازسازی طاق، ویترای، سنگ کاری و..)، به خوبی انجام دهیم.

اگر چه قرار است کلیسای نوتردام تا خاتمه سال آینده پذیرای گردشگران باشد، اما کار بازسازی آن تا سال 2025 ادامه خواهد داشت. بعلاوه، در نمایشگاهی هم که در ماه جاری به نام در قلب بازسازی نوتردام در بخش تاسیسات زیرزمینی (روبه روی کلیسا) برگزار گردید، جزئیات عملیات بازسازی این بنا برای عموم به نمایش عایدی و بازدیدنمایندگان می توانستند برخی از بقایای آتش سوزی و آثار هنری کلیسا را از نزدیک مشاهده نمایند.

منبع: فلای تودی

به "کلیسای نوتردام پاریس در مسیر بازگشایی تا سال 2024" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام پاریس در مسیر بازگشایی تا سال 2024"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید