این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می نماید

به گزارش وبلاگ همسفر، یک مطالعه نو نشان می دهد افرادی که گردو مصرف می نمایند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی بوده و عادات غذایی سالم تری دارند.

این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می نماید

مغزی جات از جمله گردو، به طور کلی بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می گردد، زیرا سطح بالایی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم دارند. خواص گردو برای قلب را در وبلاگ همسفر بخوانید.

خواص گردو برای قلب و سلامتی آن چیست؟

محققان دانشگاه مینه سوتا دریافتند افرادی که گردو مصرف می نمایند نسبت به افرادی که گردو نمی خورند، با خطر کمتر بیماری قلبی روبرو هستند.

تیم تحقیق بعلاوه گزارش داد افرادی که به طور مرتب گردو مصرف می نمایند به طور کلی رژیم غذایی سالم تری دارند، اضافه وزن کمتری داشته و از فعالیت بدنی بیشتری در مقایسه با افرادی که گردو نمی خورند بهره مند هستند.

محققین شرح دادند: گردو سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و بعلاوه چندین ماده معدنی لازم است. گردو در مقایسه با سایر آجیل ها فواید سلامتی بیشتری دارد، زیرا حاوی بالاترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 در بین سایر آجیل هاست.

انجام تحقیقاتی با بیش از 3000 نفر

اسیدهای چرب امگا 3 به طور طبیعی ضد التهاب هستند. بعلاوه نشان داده شده است که آن ها سطح تری گلیسیرید و در نتیجه تشکیل پلاک را کاهش می دهند، که مکانیزمی است که براساس آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد.

پزشکان افزودند: میکروبیوم های سالم روده با کاهش سطح التهاب مرتبط است، که خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بعلاوه نمایه چربی را بهبود می بخشد، خطر ابتلا به بیماری های متابولیک را کاهش می دهد، و دارای بسیاری از فواید سلامتی دیگر است.

تیم تحقیق در این مطالعه، داده های 3023 شرکت نماینده را آنالیز کرد که شامل 352 نفر که در رژیم غذایی خود از گردو استفاده می کردند، 2494 نفر که از آجیل های دیگر مصرف می کردند و 177 نفر که در رژیم غذایی خود آجیل مصرف نمی کردند بوده است. اگر به خواص سبزیجات نیز علاقه مند هستید مطلب با این سبزی دیابت را رایگان کنترل کنیدر ابخوانید.

کاهش شاخص های خطر بیماری قلبی

پس از آنالیز میزان گیری های فیزیکی و بالینی پس از 30 سال، محققان دریافتند افرادی که گردو می خورند با فاکتورهای پرخطر کمتر بیماری قلبی روبه رو هستند:

  • شاخص توده بدنی پایین تر
  • دور کمر کمتر
  • فشار خون پایین تر
  • سطح تری گلیسیرید خون کمتر

پیشنهاد مطالعه: مطلب 9 پروتئین که گوشت نیستند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید