سلامتی و پزشکی

زنده کردن حیوانات منقرض شده، دایناسورها هم برمی گردند؟

ایرنا نوشت: دانشمندان در حال کوشش برای احیای سلول های یخ زده باستانی به منظور پیدا کردن منابع تازه داروهای نجات دهنده حیات و شاید هم زنده کردن مجدد گونه های منقرض شده هستند.

7 دی 1402

استفاده عجیب و باورنکردنی کَنه ها از الکتریسیته!

ایسنا نوشت: پژوهشگران دریافته اند که کنه ها از الکتریسیته ساکن برای پرش روی میزبان های دور استفاده می نمایند.

13 تیر 1402

عوارض خطرناک مصرف تخم مرغ

سال هاست که تخم مرغ به عنوان یک غذای کامل و مقوی شناخته می گردد. هرچند که یافته های علمی نشان می دهند که مصرف زیاد از حد هر ماده غذایی ممکن است عوارض جانبی و مضراتی برای بدن داشته باشد.

19 اردیبهشت 1402

پخش یک سریال کره ای تازه از امشب

سریال تازه دکتر یوهان در ژانر پزشکی و درام از امشب از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

4 اردیبهشت 1402

حادثه تلخ در بیمارستان شهریار ، نوزاد زنده ای که به اشتباه به سردخانه منتقل شد؛ حرف های دردناک پدر نوزاد ، پلیس: نوزاد در یخچال سردخانه نفس می کشید

پدر نوزادی که پس از ساعت ها پسرش را زنده در سردخانه دید از مسئولین تقاضای رسیدگی به کم کاری کادر درمان را دارد و گفت: وقتی به کادر درمان گفتم فرزندم در سردخانه نفس می کشد به من گفتند توهم دارم اما فرزندم زنده بود و دوباره پس از چند ساعت فوت شد.

3 اردیبهشت 1402

یک نوع میکروب روده می تواند چاقی را تشدید کند!

دانشمندان در تازه ترین مطالعات خود دریافتند که نوعی میکروب روده می تواند چاقی را در افراد تشدید کند.

1 اردیبهشت 1402

خروپف افراد را در معرض سکته مغزی قرار می دهد

یک مطالعه نشان داده است افرادی که مسائل خواب مانند خروپف دارند، ممکن است بیش از سایرین در معرض خطر سکته مغزی باشند. احتمال سکته مغزی در افرادی که خروپف می نمایند تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی است که خروپف نمی نمایند.

20 فروردین 1402

چرا نباید ماهی قرمز نگه دارید؟

پدر و مادر اغلب در عید نوروز برای بازی بچه ها ماهی قرمز تهیه می نمایند ولی هیچ آگاهی از خطرات و بیماری هایی که امکان دارد با دست زدن به ماهی به بدن کودک منتقل گردد.

5 فروردین 1402

با 11 فایده سفر رفتن آشنا شوید

مسافرت یکی از برترین روش های به آرامش رسیدن و زدودن خستگی روز ها کار و کوشش از بدن خود است. سفر کردن فواید متعددی برای جسم و روح دارد. در سفر می توانیم با ساختن خاطره های دوست داشتنی، روز های سخت و پرمشغله زندگی روزمره را بهتر تحمل کنیم.

3 فروردین 1402

نفرین کردن در توئیتر ممنوع شد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، توئیتر بار دیگر قوانین مربوط به انتشار محتوا را سختگیرانه تر و نسخه ارتقا یافته سیاست محتوای خشونت آمیز را آپدیت نموده است. این سیاست اکنون موارد بیشتری از محتوای خشونت آمیز را نسبت به نسخه های قدیمی دربر می گیرد.

10 اسفند 1401

اسپری استنشاقی تازه برای درمان میگرن

کارشناسان انتظار دارند که سازمان غذا و دارو ایالات متحده اسپری بینی نو موسوم به zavegepant را برای درمان سردرد های میگرنی تأیید نمایند.

26 بهمن 1401

آوازخواندن علی نصیریان در تولد 88 سالگی

احمد مسجدجامعی قائم مقام رئیس مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی ایران، در ویدیویی که در کانال اینستاگرام خود منتشر نموده است نوشت: توفیق یافتم تا به مناسبت زادروز 88 سالگی استاد علی نصیریان و روز پدر به ملاقات این پیشکسوت تأتر و سینما بروم.

17 بهمن 1401

فیلم ، رفت وبرگشت آرتمیس در 60 ثانیه

دیجیاتو نوشت: آژانس فضایی اروپا (ESA) یک ویدیوی سینمایی را به اشتراک گذاشته که تنها در 60 ثانیه، مأموریت نو آرتمیس 1 (Artemis I) را از شروع پرتاب تا بازگشت به زمین نشان می دهد.

12 بهمن 1401

ببینید، فستیوال عجیب در اسپانیا، اسب هایی که برای سلامتی از میان دود و آتش عبور می کنند

شرکت کنندگان در پایان جشنواره از زغال به جا مانده برای پخت شام استفاده می کنند.

4 بهمن 1401

عکس ، عنکبوتی که رشد آن متوقف نمی گردد!

بیش از 43000 گونه مختلف عنکبوت در زمین پرسه می زنند.

1 بهمن 1401

عکس ، زیبایی اعجاب انگیز حیوانات دورگه!

حیوانات دورگه نتیجه تلاقی موجودات متعلق به دو نژاد یا گونه متفاوت هستند.

22 دی 1401

آیا از حمل و نقل عمومی در مراکش اطلاعاتی دارید؟؟

چه در کشوری زندگی کنید و یا قصد سفر به آن را داشته باشید بعد از تعیین کردن محل اقامت، حمل و نقل دومین مسئله بسیار مهم است. در اینجا می خواهیم شما را با حمل و نقل عمومی در مراکش، هزینه حمل و نقل شهری و بین شهری در مراکش و رفت و آمد در مراکش بیشتر آشنا کنیم:

17 دی 1401

با مقوای کارتنی میز پاتختی بسازید

یک میز پاتختی مجذوب کننده علاوه بر جلوه زیبایی که به اتاق می بخشد، کاربردهای زیادی نیز می تواند برای استفاده داشته باشد.

14 دی 1401

اسکار و پزشکی ، بررسی فیلم اتاقک غواصی و پروانه ، سندرم قفل شدگی چیست؟

فیلم هایی که به نحوی به بیماری های عصبی - روانپزشکی اشاره داشته باشند،پتانسیل زیادی برای مطرح شدن عوامل ساختشان دارند. علت چنین چیزی روشن است، این بیماری ها چنان زندگی یک فرد را دستخوش دگرگونی می کنند و چنان تغییری در روابط بین فردی ایجاد می کنند که به...

17 آذر 1401

این پدر گیمر 9 ساعت تمام در حین گیم یادش رفته بود که پوشک بچه اش را عوض کند و در عوض سعی کرد که همه تقصیرها را به گردن همسرش بیندازد!

واقعا کار دشواری است که هم شاغل باشید و هر فرزند خود را به خصوص در دوره شیرخواری و اوایل کودکی بزرگ کنید. ایجاد تعادل بین اولویت های کار و خانه، انجام وظایف متعدد، رساندن بچه ها به مدرسه به موقع، و مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، همه اینها دشوارند در حالی...

6 آذر 1401
تعداد: (238)