با 6 ویژگی مهم سری آیفون 15 آشنا شوید

به گزارش وبلاگ همسفر، بعد از معرفی آیفون های نو، میلیون ها نفر از هواداران آیفون دوست دارند ببینند که این بار مدل های نو چه تغییراتی نسبت به نسل قبلی داشته اند. در خصوص گوشی های سری آیفون 15 که شب گذشته معرفی شده اند، خوشبختانه می توانیم به چند تغییر مجذوب کننده اشاره کنیم که در ادامه به 6 مورد از این تغییرات کلیدی می پردازیم.

با 6 ویژگی مهم سری آیفون 15 آشنا شوید

بهره گیری از USB-C؛ خداحافظی با لایتنینگ

اپل در نهایت پس از سال ها پافشاری بر روی استفاده از پورت لایتنینگ، به علت فشارهای اتحادیه اروپا به ناچار این مشخصه را کنار گذاشت و حالا تمام مدل های آیفون 15 از پورت USB-C بهره می برند. به لطف این تغییر، دیگر لازم نیست همیشه از کابل جداگانه ای برای آیفون خود بهره ببرید. بعلاوه اپل کیس تازه ایرپادز پرو 2 را پورت USB-C عرضه نموده که می توانید برای شارژ کردن آن یا دیگر گجت های مشابه، کابل USB-C را از آیفون به گجت موردنظر وصل کنید.

با این حال، سرعت انتقال داده در مدل های استاندارد آیفون 15 همچنان در حد لایتنینگ است و بنابراین با حداکثر سرعت 480 مگابیت در ثانیه روبرو می شوید. از سوی دیگر مدل های پرو حالا از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می نمایند و می توانند حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهند. البته طبیعتا برای بهره گیری از این سرعت، باید کابل مبتنی بر استاندارد USB 3.0 در اختیار داشته باشید.

بهره گیری تمام مدل ها از جزیره پویا

سال گذشت مدل های پرو آیفون 14 با نمایشگر حفره دار راهی بازار شدند که اپل برای این حفره نمایشگر از اصطلاح جزیره پویا استفاده می نماید. حالا سال جاری مدل های استاندارد هم این مشخصه را دریافت نموده اند.

میزان نمایشگر در تمام مدل های سری آیفون 15 هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد. بنابراین آیفون 15 و 15 پرو دارای نمایشگر 6.1 اینچی هستند و 15 پلاس و 15 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی راهی بازار می شوند. البته ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر مدل های پرو کمی کمتر شده و به همین دلیل درصد نسبت نمایشگر به پنل جلویی این دو گوشی، حدود 1 درصد افزایش پیدا نموده است.

طراحی و کیفیت ساخت

سال جاری آیفون 15 و 15 پلاس دیگر از پنل پشتی براق استفاده نمی نمایند و بخش براق فقط به ماژول دوربین محدود شده است. ضمناً اپل مدعی شده شیشه استفاده شده در پنل پشتی هم دوام بیشتری پیدا نموده تا کاربران نگرانی کمتری بابت آسیب رسیدن به این پنل داشته باشند.

فریم تیتانیومی در مدل های پرو

مدل های پرو آیفون 15 حالا از فریم تیتانیومی استفاده می نمایند که در کنار مقاومت بیشتر نسبت به فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ، وزن کمتری هم دارد. از طرف دیگر تیتانیوم بهتر گرما را پخش می نماید و بنابراین در صورت استفاده سنگین طولانی مدت، کاربران کمتر گرمای بدنه را احساس خواهند کرد.

دکمه اکشن در مدل های پرو

همانطور که انتظار داشتیم، در مدل های پرو دیگر خبری از سوئیچ میوت نیست و در عوض اپل از دکمه اکشن برای این دو گوشی استفاده نموده است. این دکمه به طور پیش فرض برای میوت کردن گوشی استفاده می گردد ولی می توانید آن را برای انجام کارهای مختلف شخصی سازی کنید که احتمالا این مشخصه با استقبال کاربران روبرو می گردد.

تغییرات دوربین ها

مدل های استاندارد آیفون 15 حالا از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برند که البته سنسور استفاده شده برای این دوربین، با سنسور دوربین اصلی مدل های پرو تفاوت دارد. به لطف همین افزایش رزولوشن سنسور، کاربران مدل های استاندارد می توانند زوم دیجیتال 2 برابری بدون افت کیفیت را تجربه نمایند. بعلاوه در بین تمام مدل ها، حالت پرتره و حالت شب هم با بهبود کیفیت روبرو شده اند.

برای مدل ها پرو هم کاربران این دو گوشی می توانند بین سه فاصله کانونی 24، 28 و 35 میلی متر دست به انتخاب بزنند و یکی از این موارد را به عنوان فاصله کانونی پیش فرض انتخاب نمایند. بعلاوه در کنار ثبت عکس های 48 مگاپیکسلی حالت ProRAW، اکنون امکان ثبت عکس های 48 مگاپیکسلی فرمت HEIF هم وجود دارد.

با وجود اینکه دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و همچنان با زوم 3 برابری اپتیکال برای این گوشی روبرو هستیم، اما آیفون 15 پرو مکس مجهز به دوربین پریسکوپی شده که می تواند زوم 5 برابری را ارائه کند.

ارتقای پردازنده

مانند سال گذشته، این بار هم مدل های استاندارد با چیپست قدیمی A16 به دست کاربران می رسند. اما برای مدل های پرو چیپست A17 پرو استفاده شده که در زمینه گرافیکی 20 درصد عملکرد بهتری ارائه می نماید و پردازنده آن هم 10 درصد بهبود یافته است. در این میان باید به پشتیبانی سخت افزاری از فناوری ray tracing اشاره کنیم که این یعنی بازی هایی که از این مشخصه پشتیبانی می نمایند، می توانند گرافیک بسیار مجذوب کننده تری ارائه دهند.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ

به "با 6 ویژگی مهم سری آیفون 15 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 ویژگی مهم سری آیفون 15 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید