علم و تکنولوژی

چرا مرورگرها فضای زیادی از رم را اشغال می نمایند؟

مرورگرها مدت هاست که به خاطر مصرف بیش از حد حافظه رم معروفیت پیدا نموده اند. با یک جستجوی ساده می توان صدها میم و پست در انجمن ها را در خصوص استفاده بالای رم به وسیله مرورگرها، حتی هنگام نمایش وب سایت های ساده، پیدا کرد.

19 فروردین 1403

زنده کردن حیوانات منقرض شده، دایناسورها هم برمی گردند؟

ایرنا نوشت: دانشمندان در حال کوشش برای احیای سلول های یخ زده باستانی به منظور پیدا کردن منابع تازه داروهای نجات دهنده حیات و شاید هم زنده کردن مجدد گونه های منقرض شده هستند.

7 دی 1402

با 6 ویژگی مهم سری آیفون 15 آشنا شوید

بعد از معرفی آیفون های نو، میلیون ها نفر از هواداران آیفون دوست دارند ببینند که این بار مدل های نو چه تغییراتی نسبت به نسل قبلی داشته اند. در خصوص گوشی های سری آیفون 15 که شب گذشته معرفی شده اند، خوشبختانه می توانیم به چند تغییر مجذوب کننده اشاره کنیم که...

23 شهریور 1402

شاهین پلاس؛ سایپا مشخصات تازه این خودرو را منتشر کرد، عکس

گجت نیوز نوشت: تعیینات فنی شاهین پلاس تعیین شد. سایپا برای نخستین بار نسخه پلاس شاهین را رونمایی و تعیینات فنی آن را بیان کرد.

6 شهریور 1402

بازی های اکتیویژن بلیزارد به یوبی سافت پلاس می آیند

مایکروسافت موافقت کرده که در صورت نهایی شدن قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، حق استریم ابری بازی های اکتیویژن بلیزارد را به یوبی سافت بفروشد.

1 شهریور 1402

استفاده عجیب و باورنکردنی کَنه ها از الکتریسیته!

ایسنا نوشت: پژوهشگران دریافته اند که کنه ها از الکتریسیته ساکن برای پرش روی میزبان های دور استفاده می نمایند.

13 تیر 1402

عوارض خطرناک مصرف تخم مرغ

سال هاست که تخم مرغ به عنوان یک غذای کامل و مقوی شناخته می گردد. هرچند که یافته های علمی نشان می دهند که مصرف زیاد از حد هر ماده غذایی ممکن است عوارض جانبی و مضراتی برای بدن داشته باشد.

19 اردیبهشت 1402

سرپرست وزارت آموزش و پرورش حراستی و سارق علمی بوده است؟ ، صحرایی بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است؟

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای به منظور آگاه بخشی صحیح و مقابله با جریانات دروغ پرداز و فتنه انگیز به برخی شبهه ها و پرسش ها در خصوص رضا مراد صحرایی، رییس دانشگاه فرهنگیان و سرپرست وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد.

17 فروردین 1402

کلیسای نوتردام پاریس در مسیر بازگشایی تا سال 2024

کلیسای نوتردام که یکی از نمادین ترین جاذبه های گردشگری اروپا است، تا سال 2024 بازگشایی خواهد شد. بازسازی کلیسای نوتردام پاریس تقریبا 4 سال پس از آتش سوزی مهیبی که مناره معروف این بنا و بخش زیادی از سقف آن را از بین برد، همچنان در حال اجرا است.

9 فروردین 1402

با 11 فایده سفر رفتن آشنا شوید

مسافرت یکی از برترین روش های به آرامش رسیدن و زدودن خستگی روز ها کار و کوشش از بدن خود است. سفر کردن فواید متعددی برای جسم و روح دارد. در سفر می توانیم با ساختن خاطره های دوست داشتنی، روز های سخت و پرمشغله زندگی روزمره را بهتر تحمل کنیم.

3 فروردین 1402

اگر ایلان ماسک موبایل بسازد، کار اپل و سامسونگ تمام است!

دیجیاتو نوشت: بیش از 80 درصد کاربران اندروید و اپل گفته اند که گوشی های خود را به خاطر دستگاهی که به وسیله ماسک ساخته شده باشد، کنار خواهند گذاشت.

20 اسفند 1401

آمریکا در پی وضع قوانین تازه برای سرمایه گذاری خارجی در فناوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق گزارشی که قانونگذاران به نشریه مذکور داده اند، فعالیت دولت بایدن در مورد قانون نو در عمل بیشتر به سرمایه گذاری در چین مربوط است.

13 اسفند 1401

تهران و پکن خودروی مشترک فراوری می نمایند؟

بر اساس توافقاتی که سفر رئیس جمهور به چین ایجاد شد، قرار است همکاری خودرویی بین ایران و چین توسعه یابد و دو کشور خودروی مشترک فراوری نمایند. حال این مساله مطرح می گردد که آیا خودروسازان چینی حاضر به اشتراک گذاشتن تکنولوژی خود با ایرانی ها می شوند؟

3 اسفند 1401

سرویس مرکزی تلفن ابری چیست؟

امروزه تکنولوژی همه جوره به فکر راحت کردن کار ماست. تا همین چند سال قبل برای تحویل یک کار کلاسی به معلم، باید آن را روی یک سی دی می ریختید، آن را رایت می کردید، بعد آن را تحویل معلم می دادید که در خانه اش به آنالیز کار شما بنشیند. کمی که گذشت، به لطف فلش USBهای...

6 بهمن 1401

تولد یک افسانه با دوربین فیلمبرداری!

چند روز پیش درباره بانشی های اینیشرین نوشتیم. فیلم نو مارتین مک دونا که همین هفته گذشته توانست عنوان برترین فیلم موزیکال یا کمدی را در مراسم گلدن گلوب به دست آورد. این جوایز، اما دو بخش موازی دارد و در واقع علاوه بر فیلم های موزیکال یا کمدی از برترین فیلم...

29 دی 1401

(اینفوگرافیک) چگونه روی یخ و برف لیز نخوریم؟

راه رفتن روی سطح یخ زده با خطر لیز خوردن همراه است. یک راه برای جلوگیری از لیز خوردن، آرام راه رفتن و قرار دادن پا به شکل عمودی روی سطح است. راه حل های این مطلب را برای لیز نخوردن به کار بگیرید.

8 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از ضعف امنیتی استوری های اینستاگرام تا به روزسانی گوشی های شیائومی به اندروید Q نسخه بتا

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

6 دی 1401

گوگل و اپل دست دوستی می دهند ، ورود سرویس فایبه آیفون قطعی شد

سرویس ارتباطی فای گوگل را می توان یکی از محبوب ترین و البته کاربردی ترین دستاوردهای ارتباطی این شرکت دانست. پروژه ای که کاربران را قادر می سازد به سرعت شبکه اتصال به اینترنت خود را توسعه داده و از سرویسی یکپارچه تر استفاده نمایند. اکنون به نظر می رسد قابلیت...

5 دی 1401

وانت آبی تازه زامیاد چه مشخصاتی دارد؟

شرکت زامیاد به عنوان یکی از زیرمجموعه های پیروز سایپا به زودی جدیدترین محصول خود را عرضه می نماید.

22 آذر 1401

این پدر گیمر 9 ساعت تمام در حین گیم یادش رفته بود که پوشک بچه اش را عوض کند و در عوض سعی کرد که همه تقصیرها را به گردن همسرش بیندازد!

واقعا کار دشواری است که هم شاغل باشید و هر فرزند خود را به خصوص در دوره شیرخواری و اوایل کودکی بزرگ کنید. ایجاد تعادل بین اولویت های کار و خانه، انجام وظایف متعدد، رساندن بچه ها به مدرسه به موقع، و مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، همه اینها دشوارند در حالی...

6 آذر 1401
تعداد: (193)