تشدید موج کرونا در عربستان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ همسفر، وزارت بهداشت عربستان سعودی اظهار داشت که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته 3.5 برابر افزایش یافته است.

تشدید موج کرونا در عربستان ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همسفر، عربستان سعودی شاهد افزایش مداوم و قابل توجه روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا است، به طوری که این شاخص در روز یکشنبه به 389 مورد رسیده که در عرض یک هفته حدود 3.5 برابر افزایش یافته است.

پایگاه الخلیج النو به نقل از وزارت بهداشت عربستان نوشت که نتیجه کلی موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، 389 مورد در مقایسه با 332 مورد در آدینه و 325 مورد شنبه افزایش یافته و مجموع موارد ابتلا در این کشور به 552795 مورد رسیده که اوضاع جسمانی 33 بیمار وخیم است.

شاخص موارد نو در برابر سویه نو ویروس کرونا اومیکرون همچنان در حال افزایش است و این تعداد قبلاً در 19 دسامبر به 104 مورد ابتلا رسیده بود.

وزارت بهداشت گزارش داد که یک مورد فوتی نو بر اثر این بیماری ثبت شده و تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در عربستان سعودی به 8871 نفر رسیده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که با ثبت 124 مورد بهبودی نو، تعداد بهبود یافتگان از ویروس کرونا در این کشور به 540 هزار و 868 نفر رسید.

محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در نشست خبری روز یکشنبه خود گفت: درصدی از سویه نو ویروس کرونا را در کشور داریم و در حال افزایش است و پیش بینی می گردد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هفته های آینده افزایش یابد.

وزارت بهداشت عربستان با تایید نظارت بر افزایش منحنی اپیدمیولوژیک ویروس کرونا در این کشور، از جامعه و افراد خواست تا اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمایند و به علت افزایش سطح ایمنی، دزهای واکسن کرونا را تکمیل نمایند.

مقامات عربستان سعودی اول دسامبر خاطرنشان کردند که یک مسافر از شمال آفریقا پس از ورود به کشور ناقل اومیکرون، نوع نو ویروس کرونا تشخیص داده شد.

عربستان نخستین کشور حوزه خلیج فارس بود که از ثبت اومیکرون اطلاع داد.

ریاض ماه گذشته تمام پروازها از مبدأ هفت کشور آفریقایی را به این کشور متوقف کرد؛ اقدامی که بعضی کشورها پیشتر آن را انجام داده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تشدید موج کرونا در عربستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید موج کرونا در عربستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید