فعالیت 48 شرکت دانش بنیان در اردبیل ، شهرک ها و نواحی صنعتی پذیرای شرکت های دانش بنیان بیشتری باشند

به گزارش وبلاگ همسفر، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از فعالیت 48 شرکت دانش بنیان در این استان اطلاع داد و از شهرک های صنعتی خواست تا زیرساخت های خود را بیشتر در اختیار دانش بنیان ها قرار دهند.

فعالیت 48 شرکت دانش بنیان در اردبیل ، شهرک ها و نواحی صنعتی پذیرای شرکت های دانش بنیان بیشتری باشند

به گزارش گروه استان های وبلاگ همسفر، حبیب ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در نشست خبری که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار گردید، از فعالیت 36 شرکت دانش بنیان در این استان اطلاع داد.

ابراهیم پور گفت: 12 شرکت هنربنیان نیز در استان اردبیل مشغول به کار هستند که با احتساب آن ها، تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در این استان به 48 مورد می رسد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل در ادامه به تفکیک نوع فعالیت این شرکت ها پرداخت و گفت: هفت شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی فعالیت دارند و هشت شرکت هم کار خود را در حوزه برق توسعه می دهند.

وی با تأکید بر اینکه پارک علم و فناوری در کوشش است با همراهی شهرک های صنعتی بستر توسعه شرکت های دانش بنیان را تقویت کند، اضافه نمود: اردبیل در حوزه صنعت تنها 2 شرکت دانش بنیان دارد به طوری که انتظار می رود شهرک ها و نواحی صنعتی پذیرای بیشترین شرکت دانش بنیان در این بستر فراهم شده باشند.

ابراهیم پور ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات حوزه فناوری محدود به سال اقتصادی خاص نیست، کوشش می کنیم تا از منابع اعتباری به وجود آمده در راستای حمایت از شرکت ها و واحد های فناور استفاده کنیم. این اقدامات درحالی است که ما تا به امروز در حوزه پژوهش و فناوری کمترین برگشتی اعتبارات را شاهد هستیم.

به گفته وی در امسال از 17.5 میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه فناوری 31 درصد تخصیص یافته به طوری که در کوشش هستیم تا خاتمه سال همه منابع این حوزه به صورت کامل تخصیص یابد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان و صاحبان شرکت های دانش بنیان را یادآور شد و توضیح داد: به تناسب اجرای طرح تسهیلات در 2 نوبت پرداخت می گردد که کمیته ای متشکل از همکارانمان در پارک بر نحوه اجرای طرح های مصوب در بخش نوآوری و ایده های نو نظارت می نمایند تا جوانان و نوجوانان این تسهیلات را در سایر حوزه ها هزینه ننمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت 48 شرکت دانش بنیان در اردبیل ، شهرک ها و نواحی صنعتی پذیرای شرکت های دانش بنیان بیشتری باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 48 شرکت دانش بنیان در اردبیل ، شهرک ها و نواحی صنعتی پذیرای شرکت های دانش بنیان بیشتری باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید