چهاردهمین نمایشگاه گردشگری با حضور کمیسیون گردشگری اتاق ایران شروع به کار کرد

به گزارش وبلاگ همسفر، صنعت گردشگری با وقوع کرونا بیشترین آسیب را دید. این در حالی است که حدود 10 درصد درآمد ناخالص اقتصاد دنیا از صنعت گردشگری است و رتبه 5 را در بین صنایع مهم دارد در سال 2018 این صنعت با درآمده 8.8 تریلیون دلار به اقتصاد دنیا یاری کرد و حدود 320 میلیون شغل در دنیا به حوزه گردشگری و سفر مرتبط است.

چهاردهمین نمایشگاه گردشگری با حضور کمیسیون گردشگری اتاق ایران شروع به کار کرد

در ایران نیز، فعالان صنعت گردشگری تأکید می نمایند ورای کرونا، تصمیم های غیر کارشناسی در طول چند ماه گذشته، صنعت گردشگری را متحمل هزینه های فراوانی نموده است. درحالی که انتظار می رفت با توجه به تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و تأکید بر تدوین بودجه بدون وابستگی به نفت، این صنعت بیش از قبل موردتوجه قرار گیرد و حداقل تصمیمات با مشورت بخش خصوصی انجام گردد.

حالا مسئولان می خواهند با برگزاری این نمایشگاه البته با رعایت شیوه نامه های بهداشت به صنعت گردشگری یاری نمایند. به همین دلیل، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی، از امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار می نماید.

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی سال جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی ها و تمهیداتی اندیشیده شده که تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت گردد.

طبق گفته ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، در این دوره از نمایشگاه وزیر گردشگری و تجارت ونزوئلا حضور می یابد و هیئتی از بخش خصوصی این کشور نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت تا ظرفیت های گردشگری ایران و ونزوئلا آنالیز گردد.

به نمایندگی از مجلس بخش خصوصی هم، کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران نیز حضور دارد تا در راستای مهم ترین اهداف خود یعنی توسعه و حمایت از کسب وکارهای نوین گردشگری، شناسایی و ارایه پیشنهاد حذف قوانین و مقررات زائد، توسعه مراودات بین المللی،ایجاد شبکه گردشگری پویا و معرفی ظرفیت های موجود در جوامع بومی و محلی، اقدامات مقتضی را در این نمایشگاه انجام دهد.

در همین زمینه، علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تاکید می نماید: برگزاری این نمایشگاه در شرایط فعلی نقش بسیار مهمی در توسعه و برنامه ریزی فعالان مالی این صنعت دارد.

او همچنین با بیان این موضوع که سال های 98 و 99 عملا سال های سوخته گردشگری به شمار می رود، برضرورت برنامه ریزی فعالان این حوزه برای سال 1400 تاکید و اظهار کرد: برگزاری چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در روزهای پایانی سال این فرصت را فراهم می نماید تا ذینفعان با تعامل با یکدیگر به یک راه چاره مشترک برای حل مسائل برسند

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از فعالان و علاقه مندان به حوزه صنعت گردشگری دعوت کرد تا از غرفه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی که از 5 تا 8 اسفند برگزار می گردد، بازدید نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "چهاردهمین نمایشگاه گردشگری با حضور کمیسیون گردشگری اتاق ایران شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین نمایشگاه گردشگری با حضور کمیسیون گردشگری اتاق ایران شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید