گردشگران با چه رفتارهایی باعث عصبانیت مردم ایسلند می شوند؟

به گزارش وبلاگ همسفر، ایسلند به عنوان یک کشور اروپایی، هر سال شاهد گردشگران بیشتری است و رفتارهایی از آن ها سر می زند که باعث عصبانیت مردم می گردد، در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

گردشگران با چه رفتارهایی باعث عصبانیت مردم ایسلند می شوند؟

ایسلند درست مثل سانتورینی و بارسلونا مملو از جهانگرد شده است؛ به طوری که تعداد بازتماشامایندگان خارجی این کشور در سال 2016 حدود 1.8 میلیون نفر بود و رشد 39 درصدی نسبت به سال 2015 را در حوزه جهانگردی نشان می داد.

در کشوری که جمعیتی کمتر از 335 هزار نفر در آن زندگی می نمایند، مطمئنا این تعداد جهانگرد بسیار قابل توجه است. بنابراین برای اینکه ایسلندی ها خیلی از حضور آن ها آزرده نشوند بهتر است جهانگردان رفتار مناسبی داشته باشند و از انجام یکسری رفتارهای آزاردهنده اجتناب نمایند.

1. دستشویی کردن

کشور ایسلند را به خاطر زمین های بکر و دست نخوره اش می شناسند و در نتیجه جاده های خیلی طولانی و بدون خدمات دارد. با این حال، داستان جهانگردانی که فکر می نمایند می توانند در هر نقطه و مکانی از طبیعت، دستشویی نمایند، یکی از رفتارهای آزاردهنده جهانگردان برای مردم بومی به شمار میرود. به همین علت تابلوی دستشویی کردن ممنوع در نقاط مختلف این کشور نصب شده است.

2. سوال درباره کوسه تخمیر شده

بیشتر رستوران های ایسلند، کوسه تخمیر شده سرو نمی نمایند؛ زیرا مزه ای مانند خیارشور گندیده می دهد. در عوض می توانید از انواع Þorramatur که در سوپرمارکت ها به فروش می رسد بهره ببرید که خیلی تازه تر از کوسه است و در عین حال چیزهای عجیب و غریبی در آن پیدا می گردد. با این حال اگر همچنان می خواهید طعم کوسه این منطقه را بچشید می توانید سری به یک بار بزنید؛ زیرا اغلب آن ها در مغازه خود از این دست غذاها برای جهانگردان دارند.

3. تصادف با خودروی اجاره ای

بعضی از گرشدگران هنگام رانندگی با خودروی اجاره ای در پی تماشای شفق قطبی هستند که کار اشتباهی است؛ زیرا این نورها دارای رگه های از رنگ سبز هستند و به راحتی با ابر اشتباه گرفته می شوند. برای تماشا شفق قطبی نیازی به کوشش نیست و هر وقت پدیدار شوند، حتما آن ها را می بینید. هیچ چیزی بیشتر از تصادف یک خودروی اجاره ای که راننده اش مشغول تماشای آسمان بوده است، برای ایسلندی ها عصبانی نماینده تر نیست.

4. مقایسه ایسلند با کشور خودتان

ایسلند مشابه هیچ کشور آمریکایی و اروپایی نیست. در اینجا انگلیسی را با لهجه صحبت می نمایند و گاهی اوقات با صدای بلند حرف می زنند. شما به این کشور سفر نموده اید تا تجربه های جدیدی داشته باشید، همین! پس سعی نکنید کشور خودتان را با ایسلند مقایسه کنید؛ زیرا باعث ناراحتی مردم بومی می گردد.

5. عکاسی از همه چیز

جهانگردان اول از کوهستان عکس می گیرند، بعد سراغ عکاسی از آب و حیوانات می فرایند. ایسلند به عنوان کشوری شناخته می گردد که می توان عکس های اینستاگرامی فوق العاده ای از آن گرفت؛ اما جهانگردان فقط از چشم اندازهای تماشای این کشور عکس نمی گیرند، بلکه عملا از هر چیزی که خوششان بیاید عکاسی می نمایند. این رفتار نیز موجب عصبانیت ایسلندی ها می گردد.

6. پوشیدن مایو هنگام دوش گرفتن قبل از شنا

در همه استخرهای ایسلند، علائمی را در همه نقاط نصب نموده اند که نشان می دهد که مهمان ها باید قبل از شنا، بدون مایو دوش بگیرند. مردم ایسلند اهمیت زیادی به پاکیزگی می دهند و این علائم را به 5 زبان نوشته اند تا جای هیچ بهانه ای نباشد.

7. شکایت از آب و هوا

وقتی پروازتان لغو می گردد یا تاخیر دارد، یا زمانی که در کوهستان و بدون هیچ امکاناتی گیر افتاده اید یا هر مشکل دیگری که به خاطر آب و هوای خراب برایتان پیش آمد، گله و شکایت نکنید، ایسلند چنین کشوری است، پس با شرایط آن کنار بیایید.

8. با اشتیاق درباره منظره ها ایسلند حرف زدن

یک فرق بزرگ هست بین کسی که از زیبایی منظره ها ایسلند لذت می برد و کسی که با هیجان و اشتیاق زیادی درباره آن صحبت می نماید. ایسلندی های این رفتار را نمی پسندند، پس عکس خود را بگیرید، از آن لذت ببرید؛ اما درباره هر چیزی جز طبیعت و منظره ها زیبای ایسلند صحبت کنید!

9. شکایت از گرانی

اقتصاد گران معمولا نشان دهنده خدمات اجتماعی، تحصیلات و مراقبت های بهداشتی عالی است و ایسلندی ها خیلی خوش شانس هستند که همه این سرمایه ها را دارند، پس در سفر به این کشور از گرانی گله نداشته باشید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "گردشگران با چه رفتارهایی باعث عصبانیت مردم ایسلند می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران با چه رفتارهایی باعث عصبانیت مردم ایسلند می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید