زنده کردن حیوانات منقرض شده، دایناسورها هم برمی گردند؟

به گزارش وبلاگ همسفر، ایرنا نوشت: دانشمندان در حال کوشش برای احیای سلول های یخ زده باستانی به منظور پیدا کردن منابع تازه داروهای نجات دهنده حیات و شاید هم زنده کردن مجدد گونه های منقرض شده هستند.

زنده کردن حیوانات منقرض شده، دایناسورها هم برمی گردند؟

علم زیست شناسی تتازهحیات در یک سال گذشته به پیشرفت بسیاری دست یافته است و این در حالی است که محققان این حوزه، در گذشته کاوش می نمایند تا به راه چاره هایی برای آینده برسند.

دانشمندان درصدد زنده کردن حیواناتی مانند دایناسورها نیستند - هر چند بعضی از آنان هدف هایی برای احیای گونه های منقرض شده گیاهی و جانوری دارند - اما امیدوارند که مطالعه سلول های پیش از تاریخ بتواند منابع تازهی برای رسیدن به داروها و راه هایی برای جلوگیری از فعالیت پاتوژن (عامل فراوری بیماری)های خفته ارائه کند.

  • استراتژی باورنکردنی سامسونگ/ قیمت رویایی گوشی پرچمدار تازه

این تحقیقات بعلاوه نگاهی به تاریخ انسان و چگونگی زندگی و مرگ نیاکان انسان در هزاران سال پیش فراهم می نماید. ژان میشل کلاوری استاد ژنومیک در دانشگاه پزشکی مارسی فرانسه در کار شناسایی ویروس های زامبی در منطقه ها یخ زده سیبری بوده است.

با افزایش گرمایش جهانی و ذوب شدن یخ ها، ویروس هایی که ده ها هزار سال مدفون بوده اند، ممکن است بازگردند و به طور بالقوه می توانند زندگی روی زمین را نابود نمایند . کلاوری در سال 2014 یک ویروس یافت شده در منطقه ها یخ زده سیبری را در آزمایشگاه، جداسازی کرد و به وسیله تزریق آن به درون سلول های کشت شده پیروز به احیای آن شد و موجب شد که آن ویروس برای اولین بار بعد از 30 هزار سال عفونی (infectious) گردد.

سپس او و گروه تحقیقاتی همراهش در فوریه گذشته اقدام به جداسازی چند نوع از یک ویروس باستانی از چند نمونه خاک کردند که نماینده پنج خانواده تازه از ویروس های قبلا ناشناخته بود. این نمونه ها مربوط به 48 هزار و 500 و بعلاوه27 هزار سال پیش بود و محققان با این ویروس اقدام به آلوده کردن ارگانیسم های تک سلولی کردند.

کلاوری تاکید نمود: این ویروس های زامبی یک تهدید مهم برای بشریت هستند. ما این ویروس های آلوده نماینده آمیب را نماینده ای از سوی تمام ویروس های احتمالی دیگری می دانیم که ممکن است در منطقه ها منجمد سیبری باشند.

سایر زیست شناسان تتازهحیات نیز در حال مطالعه بر روی گونه های باستانی به عنوان یک منبع احتمالی برای آنتی بیوتیک با هدف مبارزه با پاتوژن هایی هستند که بطور فزاینده ای در برابر درمان های متعارف مقاوم شده اند. در این ارتباط به عنوان مثال، سزار دلافونته استاد دانشگاه پنسیلوانیا و گروه محققانش در حال تحلیل اطلاعات ژنتیکی از نئاندرتال ها(گونه ای منقرض شده از انسان های باستانی) و گونه های حیوانی منقرض شده برای یافتن پروتئین ها یا مولکول های پپتید (پلیمر کوچکی که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخصی تشکیل شده ) هستند که ممکن است قدرت هایی برای مبارزه با باکتری داشته باشند.

در همین ارتباط در امسال شرکت بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک کولوسال بیوساینس گفت که برنامه ای برای تتازهحیات دودو دارد - پرنده ای بدون قدرت پرواز که در قرن 17 منقرض شده است. این شرکت بعلاوه از فناوری پیشرفته توالی دی ان ای و ویرایش ژنی و زیست شناسی ترکیبی (سنتتیک) برای زنده کردن ماموت پشم دار و ببر تاسمانی که قرن گذشته در استرالیا منقرض شد، استفاده می نماید.

  • رونمایی رسمی از اولین خودروی ساخت شیائومی/ عکس

  • روسیه با ناسا به توافق رسید

  • وزارت ارتباطات موافقت کرد/ افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت

  • بازگشت قدرتمند برند قدیمی تلفن همراه با گوشی های تازه

  • جا به جا کردن ساختمان بزرگ 200 ساله با استفاده از صابون/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "زنده کردن حیوانات منقرض شده، دایناسورها هم برمی گردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده کردن حیوانات منقرض شده، دایناسورها هم برمی گردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید