لیفت شقیقه در خانه امکان پذیر است؟

به گزارش وبلاگ همسفر، پیری و افزایش سن برای هر انسان یک رخداد اجتناب ناپذیر است. اما خوشبختانه علم پزشکی به قدری پیشرفت نموده که می توان با استفاده از روش های مختلف، چین و چروک صورت و عارضه های پوستی را رفع کرد. داشتن چهره شاداب و زیبا آرزوی هر انسانی است. از این رو سعی می کنیم تا با عمل های جراحی، ورزش درمانی، تغذیه مناسب و… به جوان ماندن پوست صورت خود یاری کنیم. در این بخش قصد داریم به نحوه انجام لیفت شقیقه، که یکی از برترین راه های فرم دهی ابروها و جوانسازی پوست صورت است اشاره کنیم. پس تا سرانجام با ما همراه باشید.

لیفت شقیقه در خانه امکان پذیر است؟

لیفت شقیقه چیست و چگونه انجام میگردد؟

به تدریج با ورود به سنین سالمندی، پوست صورت دیگر قادر نیست که مانند دوران جوانی چربی فراوری کند. از این رو با کاهش اندازه چربی در زیر پوست، چین و چروک های پوست افزایش پیدا می نمایند. در پی آن پوست صورت علاوه بر از دست دادن حالت ارتجاعی خود، حالت و فرم شل و افتاده ای پیدا می نماید. این افتادگی پوست می تواند در بخش های مختلف صورت چون شقیقه ها، اطراف چشم، پیشانی و پلک صورت ایجاد می گردد.

یکی از راه های درمان و از بین بردن این افتادگی ها، لیفت شقیقه است. لیفت شقیقه که به نام لیفت تمپورال هم شناخته می گردد، یک نوع عمل زیبایی بوده که با فرم دهی ابروها به از بین بردن چین و چروک صورت و خوش حالت شدن چشم ها و ابروها یاری بسیاری می نماید. این نوع عمل زیبایی تنها محدود به از بین بردن چین و چروک صورت نمی گردد. افراد جوان می توانند برای فرم دهی صورت خود از آن استفاده نمایند.

بیشتر پزشکان بر این باورند که تمام افراد نمی توانند گزینه مناسبی برای لیفت ابرو باشند. بلکه بهتر است افرادی این عمل زیبایی را انجام دهند که با کاهش چربی زیرپوست، اندازه چین و چروک آن ها افزایش پیدا نموده است. افراد جوان هم که در سنین بالای 22 سال قرار دارند می توانند از این عمل زیبایی برای فرم دهی صورت خود استفاده نمایند.

عمل لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با جراحی یکی از رایج ترین روش های لیفت صورت است. در عمل لیفت شقیقه برش کوچکی در قسمت شقیقه فرد ایجاد می گردد، پزشک از همان ناحیه لایه های زیرین پوست را می کشد تا چین و چروک ایجاد شده روی پوست صورت از بین برود. با این کار گوشه چشم هم، کمی فرم می گیرد و به سمت بالا کشیده می گردد. افرادی که چشمان ریزی دارند با این کار چشمانشان درشت تر دیده خواهد شد. امروزه روش های بسیاری برای لیفت شقیقه بوجود آمده است که پزشک در جلسه مشاوره با توجه به شرایط و نوع پوست شما یکی از این روش ها را انتخاب می نماید. ازجمله روش های لیفت شقیقه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لیفت شقیقه با نخ
  • لیفت شقیقه با پلکسر
  • لیفت شقیقه با جراحی

در تمام این روش ها، پزشک یا لایه سطحی عضله زیر پوست یا لایه ساب پریوستئال لایه عمیق پوست را می کشد. انتخاب یکی از این دو روش به نوع پوست شما و اندازه چین و چروک صورتتان بستگی دارد.

در رابطه با ماندگاری این عمل جراحی می توان به مقاله منتشر شده در وب سایت کلینیک صدف در رابطه با جراحی لیفت شقیقه اشاره نمود: به طور کلی ماندگاری این عمل بالاست، اما نمی توان ماندگاری دقیقی را خاطرنشان کرد. زیرا ماندگاری در افراد مختلف فرق دارد. به علاوه با ادامه فرایند پیری به مرور شاهد کاهش نتایج عمل خواهید بود. با این حال به طور کلی ماندگاری جراحی لیفت شقیقه بسیار بالاست به طوری که در دسته جراحی هایی با ماندگاری دائمی قرار می گیرد.

لیفت شقیقه بدون جراحی با بوتاکس

بسیاری از افراد از عوارض و دوران نقاهت بعد از عمل جراحی گریزان هستند. به همین علت در پی راه آسان تری برای لیفت شقیقه هستند، لیفت شقیقه با بوتاکس یکی از برترین روش های لیفت بدون جراحی می باشد. در این روش پزشک معالج از نوروتوکسین برای لیفت موقت ابروها استفاده می نماید. پزشک با یاری مواد تزریقی ماهیچه هایی که باعث افتادگی ابرو می شوند را شل می نماید. سپس عضلات پیشانی را که ابرو را به سمت بالا فرم می دهد تقویت می نمایند. این روش لیفت ابرو ممکن است تا پنج ماه ماندگاری داشته باشد. در مقایسه با روش هایی که احتیاج به جراحی دارد ماندگاری آن بسیار کوتاه تر است. در این روش برخلاف روش جراحی به هیچ عنوان محدودیت سنی وجود ندارد، افراد در هر سن و سالی که باشند می توانند لیفت ابرو با بوتاکس را انجام دهند.

لیفت شقیقه در خانه با ورزش های مخصوص

صورت هر فردی بیش از 50 ماهیچه مختلف دارد. اگر از عوارض روش های لیفت شقیقه بیزار هستید و در پی یک روش ساده تر و بی دردسر هستید، ورزش درمانی می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. انجام ورزش های صورت در طولانی مدت می تواند روی پوست صورت تاثیر بگذارد و با تحریک پوست صورت از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند. یکی از عواملی که می تواند اندازه ماندگاری لیفت شقیقه را افزایش دهد، استمرار ورزش ها و درست انجام دادن آن است. این تمرینات ورزشی باید سه تا پنج روز در هفته و به مدت 20 دقیقه روی صورت انجام گردد.

با توجه به مقاله منتشر شده در وب سایت ninisite در رابطه با جلوگیری از افتادگی پلک با یاری ورزش: این ورزش ها می توانید به لیفت شقیقه و از بین بردن چین و چروک صورتتان یاری بسیاری نمایند:

  1. چشمانتان را ببنید و با یاری انگشت اشاره، ابروهای خود را به مدت پنج ثانیه به سمت بالا فشار دهید.
  2. نوک چهار انگشت خود را روی استخوان پلک زیر ابروهایتان قرار دهید. این کار را به مدت پنج ثانیه انجام دهید.
  3. چشمانتان را ببنید، سپس انگشتان خود را روی پلکتان قرار دهید و با کمی فشار آن را به سمت بالا ببرید. در این حین سعی کنید آرنج دستتان به سمت بیرون باشد.
  4. ماساژ دادن پلک صورت و گرم کردن آن می تواند با افزایش خون رسانی به این ناحیه، موجب تقویت عضلات صورت گردد.

جمع بندی

لیفت می تواند روشی موقت برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی، افتادگی پلک و چین و چروک صورت باشد. اگر در پی آن هستید تا با یک روش دائمی به فرم دهی و از بین بردن چین و چروک صورت خود یاری کنید، باید بگوییم که تمامی روش های جراحی و غیرجراحی لیفت شقیقه تقریبا موقت هستند. تنها راه افزایش ماندگاری آن ها، مراقبت و نگهداری بعد از لیفت شقیقه است.

منبع: فوت و فن

به "لیفت شقیقه در خانه امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفت شقیقه در خانه امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید