مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ نبرد شاسی بلند های چینی

به گزارش وبلاگ همسفر، خبرنگاران- مقایسه لاماری و فیدلیتی با رجحان محسوس لاماری در بخش فنی به سرانجام می رسد. موتور 1.5 لیتری لاماری توان و قدرت بیشتری از موتور 1.5 لیتری فیدلیتی دارد و علاوه بر آن گیربکس هفت سرعته باعث می گردد لاماری در مصرف سوخت اشتهای کمتری از فیدلیتی داشته باشد. دوربین 360 درجه، نویگیشن، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم کرومیک یا همان تغییر رنگ آینه ها در نور آفتاب و سنسور جلو فقط در لیست آپشن های لاماری به چشم می خورند و احتمالا به خاطر همین تفاوت ها، قیمت لاماری در کارخانه حدود 430 میلیون تومان از فیدلیتی بیشتر است. هرچند که در بازار آزاد تفاوت قیمت لاماری و فیدلیتی به کمتر از 200 میلیون رسیده است.

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ نبرد شاسی بلند های چینی

مقایسه لاماری و فیدلتی؛ تفاوت قیمت

به گزارش وبلاگ همسفر، قیمت لاماری در کارخانه نسبت به فیدلیتی 431 میلیون و 500 هزار تومان بیشتر است، ولی این تفاوت قیمت در بازار آزاد به کمتر از 200 میلیون می رسد. قیمت لاماری در کارخانه براساس آخرین لیست اعلام شده از سوی شورای رقابت، یک میلیارد و 555 میلیون تومان است و بهمن موتور بابت فروش فیدلیتی یک میلیارد و 123 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می نماید. البته قیمت فیدلیتی هفت نفره در کارخانه 50 میلیون تومان از فیدلیتی پنج نفره بیشتر است، اما چون اینجا بحث مقایسه با لاماری مطرح است، تیپ پنج نفره را ملاک قرار می دهیم.

قیمت لاماری و فیدلیتی پنج نفره در بازار آزاد، اما 190 میلیون تومان تفاوت دارد و از گپ قیمت آن ها در کارخانه کمتر است. الان که به نیمه مرداد سال جاری نزدیک می شویم، قیمت لاماری در بازار آزاد به یک میلیارد و 750 میلیون تومان رسیده و آنطرف فروشنده های فیدلیتی پنج نفره به شکل میانگین روی عدد یک میلیارد و 560 میلیون تومان دست گذاشتند. کاهش تقریبا 432 میلیون تومانی تفاوت قیمت لاماری و فیدلیتی در کارخانه به 190 میلیون تومان در بازار آزاد تا حدود زیادی به تفاوت تقاضا برای آن ها ارتباط دارد و می توانیم بگوییم فیدلیتی حداقل نسبت به لاماری خریدار بیشتری دارد. با این اوصاف تفاوت قیمت لاماری در کارخانه و بازار آزاد به 12.5 درصد رسیده، اما فیدلیتی پنج نفره نزدیک 39 درصد بیشتر از قیمت کارخانه در بازار دست به دست می گردد.

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ مشخصات فنی

لاماری در بخش فنی گزینه بهتری از فیدلیتی است. هر دو خودرو با پیشرانه های 1.5 لیتری توربوشارژ راهی بازار شدند که البته موتور لاماری می تواند نیرویی معادل 285 نیوتن متر و قدرتی به مقدار 195 اسب بخار فراوری کند و این دوتا عدد برای موتور فیدلیتی به ترتیب 230 نیو تن متر و 155 اسب بخار است.

مقایسه لاماری و فیدلیتی در بخش فنی نشان می دهد به خاطر همین تفاوت موتور ها، سرعت لاماری در کمتر از 10 ثانیه از صفر به 100 کیلومتربرساعت می رسد که برای یک شاسی بلند بد نیست. آن طرف برای رسیدن سرعت فیدلیتی از صفر به 100 کیلومتربرساعت باید حداقل 12 ثانیه انتظار کشید. دومین رجحان محسوس لاماری در بخش فنی نسبت به فیدلیتی گیربکس هفت سرعته است. چیزی که تاثیرش را در مصرف سوخت هم نشان می دهد و باعث شده مصرف سوخت ترکیبی لاماری حول وحوش 1.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر کمتر از مصرف سوخت ترکیبی فیدلیتی باشد.

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ آپشن ها

مقایسه لاماری و فیدلیتی دوئل دو شاسی بلند یا به طور دقیق تر دو کراس اوور نسبتا تازه نفس در بازار است. آرین موتور از 1401 لاماری را وارد بازار نموده و فیدلیتی که محصول بهمن موتور است، یک سال زودتر از لاماری پا به خیابان ها گذاشته. از نظر وزن و ابعاد فرق زیادی باهم ندارد. وزن فیدلیتی هزار و 575 کیلو یعنی 15 کیلو بیشتر از لاماری است و تفاوت چشمگیری بین طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن ها دیده نمی گردد. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی جزو سیستم های یاری کننده به راننده است و فقط جزو آپشن های لاماری است وگرنه هردو خودرو در این بخش به سیستم های کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز شده اند. به جز سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر ها، سنسور دیگری در لیست سیستم های هشداردهنده فیدلیتی دیده نمی گردد، اما لاماری علاوه بر اینها، سنسور جلو، سنسور باران، سنسور رادار نقطه کور و سنسور رادار تغییر لاین هم دارد. چراغ های دی لایت و اتولایت در هر دو مدل وجود دارد و در سایر آپشن های آن ها تفاوت دیگری وجود ندارد.

مقایسه لاماری و فیدلیتی

مشخصات

لاماری

فیدلیتی

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژ

چهار سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

285 نیو تن متر

230 نیو تن متر

حداکثر قدرت خروجی

195 اسب بخار

155 اسب بخار

گیربکس

هفت سرعته اتومات دوکلاچه

شش سرعته اتومات دوکلاچه

حداکثر سرعت

165 کیلومتربرساعت

180 کیلومتربرساعت

شتاب صفر تا 100

9.5 ثانیه

12 ثانیه

مصرف سوخت

6.6 لیتر به ازای 100 کیلومتر

8.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

قیمت کارخانه

یک میلیارد و 555 میلیون

یک میلیون و 123 میلیون و 500 هزار تومان

قیمت بازار آزاد

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

یک میلیون و 560 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ نبرد شاسی بلند های چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ نبرد شاسی بلند های چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید