وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا ، عکس

به گزارش وبلاگ همسفر، JAC Motors جدیدترین خودروساز چینی است که برای ورود به بازار خودرو استرالیا با دیگران رقابت می نماید. جک با عرضه T9، بخش محبوب پیکاپ های سایز میانه را هدف قرار می دهد که در این بخش، فورد رنجر و تویوتا هایلوکس، دو مدل از پرفروش ترین خودروهای استرالیا را خواهید دید. شرکت کرمان موتور این پیکاپ را برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران 1402 رونمایی کرد.

وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا ، عکس

امیرمسعود عابدین: کمی بیش از یک دهه پیش، عملاً هیچ خودروساز چینی در استرالیا وجود نداشت. اکنون، با پیوستن جک موتورز به بازیگران مطرحی مانند ام جی و LDV، برندهای چینی بخش قابل توجه و رو به رشد بازار را در اختیار دارند.

جک T9 که با نام هانتر در چین و با نام کی ام سی T9 در ایران فروخته می گردد، از سال 2021 وجود داشته و در سال 2023 فیس لیفت شده است. نمای بیرونی خشن آن با جلوپنجره ای بزرگ، چراغ های LED تقسیم شده، روکش پلاستیکی و نشان های برجسته JAC خودنمایی می نماید.

فضای داخلی به مدل های سوبارو شباهت دارد و دارای صفحه نمایش برجسته ای است که روی کنسول وسط قرار گرفته است. تجهیزات برجسته شامل نمایشگر کیلومترشمار 7 اینچی، صفحه نمایش اطلاعات تفریح 10.4 اینچی، دوربین 360 درجه، تودوزی چرمی، شارژر بی سیم، گرمکن صندلی و مجموعه ای از ویژگی های اساسی ADAS است.

جک T9 زیربنای خود را با پیکاپ های کوچکتر T6 و T8 این برند به اشتراک می گذارد. مدل استرالیایی دارای موتور 2.0 لیتری توربودیزل با 168 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور است. نسخه مونتاژی بازار ایران دارای پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TGDI با 221 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی به وسیله جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF به هر چهار چرخ منتقل می گردد.

علاوه بر نوع دیزلی، JAC در حال توسعه یک نسخه کاملاً الکتریکی از T9 است که احتمالاً اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. یک کانسپت از این مدل برقی در سال 2023 معرفی گردید که ویژگی های متمایزی مانند جلوپنجره پوشیده شده و رینگ های آلیاژی منحصربه فرد را به نمایش می گذارد. گزارش ها حاکی از آن است که این پیکاپ الکتریکی دارای دو موتور الکتریکی و بسته باتری 88 کیلووات ساعتی خواهد بود.

رقبای جک T9 در استرالیا شامل تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، نیسان ناوارا و میتسوبیشی تریتون، در کنار سایر پیکاپ های چینی مانند GWM Cannon Ute و LDV T60 هستند.

جک T9 در استرالیا با گارانتی هفت ساله و کیلومتر نامحدود عرضه و فروش آن از آوریل 2024 آغاز می گردد. قیمت آن از 42662 دلار استرالیا (تقریباً معادل 27800 دلار آمریکا، معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان) برای تریم پایه Oasis و 45630 دلار استرالیا (29، 600 دلار آمریکا، معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان) برای تریم قوی Haven آغاز می گردد. قیمت کی ام سی T9 در بازار ایران معادل 1 میلیارد و 950 میلیون تومان مشخص شده است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ همسفر مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت وارداتی بازار ایران در راه استرالیا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید