انتقاد از اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ همسفر، تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران در تذکری مشترک با چهار عضو شورای شهر (الهام فخاری، محمد سالاری، محمد علیخانی و حسن خلیل آبادی) از دریافت هزینه اضافی از افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری انتقاد کرد.

انتقاد از اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران

حجت نظری در دویست و نود و نهمین جلسه شورا گفت: در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) هستیم. مردی که به پیروی از سیره اهل بیت و به پشتوانه مردم بر 2500 سال استبداد و ده ها سال سلطه استکبار بر کشور عزیزمان پایان داد و مردم را بر سرنوشت خودشان حاکم ساخت. همچنین در آستانه قیام خونین 15 خرداد هستیم. قیامی آزادی خواهانه که باز هم در اعتراض به این دو جرثومه فساد یعنی سلطه استبداد و استکبار صورت گرفت و به یکی از پشتوانه های جدی برای پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شد.

وی ادامه داد: امیدوارم در این روزها همه ما نسبت به حفاظت از میراث بزرگ و عزیزی که امام بزرگوار برای مان به جا گذاشته، یعنی جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، بیش از همواره توجه داشته باشیم.

نظری در ادامه به قرائت تذکر مشترک با چهار عضو دیگر شورا پرداخت و گفت: تذکر اینجانبان درباره تصمیمی است که اخیرا با مصوبه شورای ارتقا سلامت شهرداری تهران به اجرا درآمده و بر اساس آن، فرانشیز بیمه به طور جداگانه از تمامی افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری اخذ می گردد.

وی اضافه نمود: به بیانی واضح تر، مدتی است که بیماران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری تهران، هنگام مراجعه به مراکز درمانی مبلغی بیشتر را تحت عنوان فرانشیز بیمه پرداخت می نمایند و همین موضوع سبب نارضایتی شمار قابل توجهی از کارکنان شهرداری تهران شده است. تا جایی که بسیاری از این عزیزان با مراجعه به اعضای شورا مراتب اعتراض خود نسبت به این تصمیم را اعلام نموده اند.

نظری گفت: این اقدام در حالی اجرا شده که پیش از این، مبلغ مربوط به فرانشیز از سوی خود شهرداری تهران پرداخت شده و هزینه و بار اضافی، ولو به مقدار کم به بیماران تحمیل نمی شد. جای تعجب است که در شرایط مالی کنونی، چرا شهرداری تهران تصمیم به انجام این کار گرفته و هزینه ای اضافی را بر فرایند درمان پرسنل خود تحمیل نموده است.

نظری اضافه نمود: تبصره سی ام بودجه سال 1400، هرگز الزام و اجباری برای شهرداری ایجاد ننموده و بی تردید شورا با این کج سلیقگی در انتخاب زمان اجرا و نیز افزایش فشار مالی، آن هم در اوج پاندمی کرونا همراه نیست.

وی اضافه نمود: لذا به شهردار تهران و معاونت مربوطه تذکر می دهیم که فرایند دریافت فرانشیز از بیماران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری متوقف شده و این رویه به حالت قبل بازگردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "انتقاد از اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید