اهدای مجموعه کتاب های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان

به گزارش وبلاگ همسفر، مجموعه نفیسی از نسخ خطی، چاپ سنگی و سربی شامل 6 جلد کتاب با موضوع طب و طبابت مربوط به سال های 1297 تا 1362 هجری قمری به مرکز اسناد همدان اهدا شد.

اهدای مجموعه کتاب های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ همسفر از همدان، میثاق گودرزی، مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اهدای مجموعه نفیسی از نسخ خطی، چاپ سنگی و سربی شامل 6 جلد کتاب با موضوع طب و طبابت مربوط به سال های 1297 تا 1362 هجری قمری به مرکز اسناد همدان اطلاع داد و گفت: این مجموعه که قدیمی ترین آن مربوط به 146 سال پیش است، شامل مطالبی در حوزه طب سنتی، پزشکی عمومی، چشم پزشکی و مشخصات و جزئیات فراوری بعضی دارو ها است.

او اضافه نمود: این کتاب ها از سوی آقای علیرضا امینی از اسناد یاران فعال این مرکز و از فرهیختگان استان همدان به این مدیریت اهداء شده است که جای تقدیر فراوان دارد.

به گفته وی اسناد و مدارک قابل توجهی شامل، کتاب، عکس و اسناد از دوره های مختلف تاریخی با موضوع طب و طبابت در منطقه غرب کشور به خصوص استان همدان در آرشیو ملی نگهداری می گردد که منبع بسیار خوبی برای محققان و تاریخ پژوهان است.

گودرزی افزود: اسنادی از شیوع بیماری های واگیر در منطقه غرب کشور و اقدامات پیشگیری و درمان از سوی کادر درمان طی یکصد سال گذشته جمع آوری شده که همزمان با هفته سلامت بخشی از آن به صورت دیجیتال به نمایش گذاشته شد.

او از آمادگی این مدیریت برای هرگونه همکاری تحقیقی و پژوهشی برای ثبت تاریخ طب و طبابت در استان های غرب کشور و همدان در رشته های مختلف پزشکی اطلاع داد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اهدای مجموعه کتاب های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای مجموعه کتاب های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید