کتاب

سرپرست وزارت آموزش و پرورش حراستی و سارق علمی بوده است؟ ، صحرایی بدون شرایط عضو هیات علمی دانشگاه شده است؟

روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه ای به منظور آگاه بخشی صحیح و مقابله با جریانات دروغ پرداز و فتنه انگیز به برخی شبهه ها و پرسش ها در خصوص رضا مراد صحرایی، رییس دانشگاه فرهنگیان و سرپرست وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد.

17 فروردین 1402

خواندنی ها: تصویر دوریان گری ، شاهکار اسکار وایلد

این هفته هم تصمیم گرفتیم یه داستان کوتاه بهتون معرفی کنیم تا بین شلوغی های روزمرتون، به محض اینکه راه فراری پیدا کردین یه سری بهش بزنین و صفحاتی از این شاهکار اسکار وایلد رو ورق بزنین و حسابی لذت ببرین. تصویر دوریان گری رمانی گوتیک فلسفیه. این کتاب از...

19 دی 1401

آیا از حمل و نقل عمومی در مراکش اطلاعاتی دارید؟؟

چه در کشوری زندگی کنید و یا قصد سفر به آن را داشته باشید بعد از تعیین کردن محل اقامت، حمل و نقل دومین مسئله بسیار مهم است. در اینجا می خواهیم شما را با حمل و نقل عمومی در مراکش، هزینه حمل و نقل شهری و بین شهری در مراکش و رفت و آمد در مراکش بیشتر آشنا کنیم:

17 دی 1401

آنچه از موزه های واتیکان باید بدانید

موزه های واتیکان (Vatican Museums) برای اولین بار به وسیله پاپ جولیوس دوم در اوایل قرن شانزدهم میلادی تاسیس شد و به وسیله پاپ های پس از وی نیز بزرگتر شدند و امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های هنری دنیا شناخته می شوند. در ادامه همراه با ما باشید.

10 دی 1401

اسکار و پزشکی ، بررسی فیلم اتاقک غواصی و پروانه ، سندرم قفل شدگی چیست؟

فیلم هایی که به نحوی به بیماری های عصبی - روانپزشکی اشاره داشته باشند،پتانسیل زیادی برای مطرح شدن عوامل ساختشان دارند. علت چنین چیزی روشن است، این بیماری ها چنان زندگی یک فرد را دستخوش دگرگونی می کنند و چنان تغییری در روابط بین فردی ایجاد می کنند که به...

17 آذر 1401

این پدر گیمر 9 ساعت تمام در حین گیم یادش رفته بود که پوشک بچه اش را عوض کند و در عوض سعی کرد که همه تقصیرها را به گردن همسرش بیندازد!

واقعا کار دشواری است که هم شاغل باشید و هر فرزند خود را به خصوص در دوره شیرخواری و اوایل کودکی بزرگ کنید. ایجاد تعادل بین اولویت های کار و خانه، انجام وظایف متعدد، رساندن بچه ها به مدرسه به موقع، و مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، همه اینها دشوارند در حالی...

6 آذر 1401

با تور مجازی به معبد پرامبانان سفر کنید

معبد پرامبانان، بزرگ ترین معبد اندونزی و یکی از معابد بزرگ شرق آسیا، از جمله مهم ترین دیدنی های مشرق زمین است که در این مطلب از طریق تور از آن دیدن می کنیم.

16 خرداد 1401

برگزیده جایزه ادبی من بوکر به بازار کتاب ایران رسید

به گزارش خبرنگاران ، جایزه ادبی مَن بوکر (به انگلیسی: The Man Booker Prize)، که به نام جایزه بوکر هم شناخته می شود، یکی از مهم ترین جوایز ادبی دنیاست که هرسال به بهترین رمان نو انگلیسی زبان اعطا می شود.

26 اردیبهشت 1401

آمادگی تیپاکس برای ورود به بازار کتاب، کار فرهنگی به حمایت دولتی احتیاج دارد

خبرنگاران، نقش شرکت های پستی، در روزگار مدرن اهمیت زیادی پیدا نموده است. خرید در دنیای مجازی با این شرکت ها معنا پیدا می نماید، زیرا در هر خرید، باید بسته ای از طرف شرکت یا فردی به دست فرد دیگر برسد. در این میان، مجازی شدن بازار کالاهای فرهنگی، از جمله...

15 اردیبهشت 1401

بندر دَیر؛ از صیادی تا بهشت پرندگان

بندر تاریخی دیر، نگین بنادر صیادی ایران است. این بندر زیستگاه لاک پشت های پوزه عقابی، پرندگان زیبا و گنبدهای نمکی است.

11 اسفند 1400

انتشار اثری از لئونورا کرینگتون

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، کتاب بانوی تخم مرغی نوشته لئونورا کرینگتون و ترجمه ناکتا رودگری به تازگی از سوی انتشارات نوای مکتوب به چاپ رسیده است که مجموعه داستان هایی با مضمون سوررئالیستیاست.

1 اسفند 1400

9 ویژگی جالب در فرهنگ صربستانی ها

زبان شناسان یکی از برترین راه های یادگیری زبان نو یا راحت سفر کردن را در آشنایی با فرهنگ کشور مقصد می دانند.

29 بهمن 1400

نشستی برای عشق به زبان فارسی

نشست آنالیز کتاب عشق به زبان فارسی نوشته محمود اکرامی برگزار می گردد.

10 دی 1400

اهدای مجموعه کتاب های تاریخی با موضوع طب و طبابت به مرکز اسناد همدان

مجموعه نفیسی از نسخ خطی، چاپ سنگی و سربی شامل 6 جلد کتاب با موضوع طب و طبابت مربوط به سال های 1297 تا 1362 هجری قمری به مرکز اسناد همدان اهدا شد.

8 آذر 1400

معرفی سریال چَپِلویت؛ کابوس کرم ها در شهر پوسیده

پسرک در حال دعا کردن برای جانش است، در حالی که پدر دیوانه قبر او را بیرون خانه کنده و فریادزنان در پی او می گردد. پدر می گوید: خون، خون می طلبد و با بیل به سر پسرش ضربه می زند و او را در قبر می اندازد. اما مرگ در آن شب هراس انگیز سرنوشت او نیست. سریال چَپِلویت...

16 مهر 1400

10 مرحله جدایی (و روش قابل تحمل تر کردن آن ها)

نمی توان انکار کرد که جدایی دردناک است. اما خوشبختانه مراحل جدایی غالبا از الگویی معین پیروی می نمایند و تقریبا قابل پیش بینی هستند، ضمن اینکه متخصصان سلامت روان تعدادی استراتژی مفید و کارآمد برای یاری به شما در کنار آمدن با مراحل مختلف این واقعه دردناک...

25 مرداد 1400

آنالیز سیر تکامل نظام بازنشستگی و فراز و فرودهای آن در ایران

به گزارش خبرنگاران کتاب چند نکته از تاریخ نظام بازنشستگی در ایران به تلاش گروه مطالعات اجتماعی و بازنشستگی موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا منتشر شده است.

5 مرداد 1400

دانشگاه تهران وارد حوزه نشر الکترونیک شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی نشر صاد، تفاهمنامه همکاری بین نشر صاد و دانشگاه تهران با توجه به اهمیت کتاب های الکترونیک و مزایای بالقوه نشر دیجیتال در سال های اخیر و به منظور پیشبرد راستا تعالی آموزشی بر مبنای نشر دیجیتال امضا شد.

23 تیر 1400

افرادی که با یاری ایده های مجازی میلیاردر شدند

درصد بالایی از استارت اپ ها با شکست روبرو می شوند اما یک چیز مشترکی که استارت اپ های پیروز داشتند یک ایده درخشان بود.

24 فروردین 1400

جمع آوری بخاری های نفتی غیراستاندارد در مناطق دارای زیرساخت لازم

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناسبت حلول سال نو و عید سعید و باستانی نوروز پیامی صادر کرد.

21 فروردین 1400
تعداد: (34)