بیش از 2 هزار دانشجو در طرح دستیار فناوری مشغول به فعالیت شدند

به گزارش وبلاگ همسفر، علی خیرالدین امروز سه شنبه در حاشیه رونمایی از محصولات CNC سه محوره فرز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه لرستان به خوبی روی این طرح کار نموده و شش نفر به عنوان دستیار فناوری بر روی این طرح کار نموده اند، گفت: در مجموع 35 دانشجو برای این کار معرفی شده اند.

بیش از 2 هزار دانشجو در طرح دستیار فناوری مشغول به فعالیت شدند

وی با بیان اینکه دستیار فناوری یک طرح بسیار پیروز در سطح کشور است، ادامه داد: در مجموع دو هزار و 200 دانشجو در فاز اول این طرح فعالیت خود را شروع نموده اند.

معاون فناوری وزیر علوم در ادامه سخنان خود گفت: این دانشجویان طی شش ماه و همزمان با تحصیل خود، می توانند در واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر شوند و فعالیت های فناوری و نوآوری را انجام دهند.

خیرالدین با تاکید بر اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی مبلغ یک میلیون تومان، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مبلغ دو میلیون تومان و دانشجویان مقطع دکتری مبلغ سه میلیون تومان در قالب اجرای این طرح حقوق دریافت می نمایند، اضافه نمود: در این راستا حقوق سه ماه این دانشجویان نیز در حال آنالیز و پرداخت است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر 63 صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعال هستند و موجودی هر کدام از آنها حداقل پنج میلیارد تومان است، اضافه نمود: موجودی این صندوق ها به تعداد سهامداران آنها بستگی دارد و با هم متفاوت هستند.

معاون فناوری وزیر علوم با بیان اینکه بر اساس پیگیری های اجرا شده، در قالب ماده 43 ضوابط اجرایی بودجه 1401، این اجازه داده شده که از محل اعتبارات تملک دارایی استان ها برای حمایت از اکوسیستم فناوری و بعلاوه صندوق های پژوهش و فناوری استفاده گردد، بیان کرد: پارک علم و فناوری لرستان در این راستا پیگیری های لازم را برای دریافت این اعتبار داشته و امیدواریم بخشی از این اعتبار را هم دانشگاه لرستان و هم پارک علم و فناوری برای افزایش سهم این مجموعه ها در صندوق علم و فناوری در نظر بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 2 هزار دانشجو در طرح دستیار فناوری مشغول به فعالیت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2 هزار دانشجو در طرح دستیار فناوری مشغول به فعالیت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید