بازگشایی بعضی مساجد قزوین با رعایت اصول بهداشتی در شب های احیا

به گزارش وبلاگ همسفر، خبرنگاران/قزوین سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: می توان تعداد مساجد محدودی را تعیین کرد تا مراسم احیای شب قدر در آن برگزار گردد البته کلیه دستورالعمل های بهداشتی در این مساجد باید رعایت گردد.

بازگشایی بعضی مساجد قزوین با رعایت اصول بهداشتی در شب های احیا

منوچهر حبیبی، سخنگوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در جلسه این ستاد که روز دوشنبه 22 اردیبهشت در استانداری قزوین برگزار گردید اعلام کرد: برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه ها امکان دارد اما باید اصولی مانند استفاده از مهر و سجاده شخصی توسط نمازگزاران، محدودیت زمان حضور در مساجد، رعایت فاصله با یکدیگر و محدودیت تعداد نمازگزاران رعایت شود.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در نقاط سفید استان امکان برگزاری نماز جماعت وجود دارد، در شهرهای آوج و آبگرم نگرانی خاصی در این زمینه نداریم اما در آبیک باید با احتیاط اقدام کرد و اگر لازم باشد این هفته هم نماز آدینه در شهر آبیک برگزار نشود.

وی گفت: بازگشایی مساجد در شهرستان های قزوین و تاکستان با شرایط قرمز و شهرستان های بوئین زهرا و البرز با شرایط زرد به ویژه برای شب های قدر به تصمیم گیری مرکز امور مساجد استان محول می شود.

حبیبی با اشاره به برگزاری مراسم شب قدر در مساجد توضیح داد: می توان تعداد مساجد محدودی را در این شهرها معین کرد تا مراسم احیای شب قدر در آن برگزار شود و مردم بتوانند در این مراسم معنوی حضور یابند.

وی اعلام کرد: کلیه دستورالعمل های بهداشتی در این مساجد باید رعایت شود و حداکثر ظرفیت 25 درصد مساجد و حسینیه ها استفاده شده و مراسم در فضای باز در حد دو ساعت برگزار شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: دانشگاه علوم پزشکی می بایستی اصول بهداشتی را در اختیار اوقاف و مرکز امور مساجد استان قرار دهد و شهرداری ها همکاری های لازم را برای تأمین مواد ضدعفونی و گندزدایی پایگاه ها و مساجد داشته باشند.

وی اظهار کرد: بازگشایی محدود امامزاده حسین (ع) با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود تا مردم حداکثری بهره را از مراسم این شب ها داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: آکادمی های رانندگی و باشگاه های ورزشی انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی با یکدیگر ندارند به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند فعالیت داشته باشند.

پیش دبستانی ها و مراکز استثنایی کماکان تعطیل

وی اعلام کرد: مدارس استان نیز از 27 اردیبهشت ماه بازگشایی می شوند که البته این موضوع به معنی درس و کلاس و اجبار نیست و حضور دانش آموزان اختیاری و صرفاً برای برطرف اشکال است.

به گزارش وبلاگ همسفر، حبیبی گفت: فعالیت رستوران ها و گرمابه ها که جنبه عمومی دارند و ممکن است منجر به شیوع کرونا شوند فعلاً امکان پذیر نیست ضمن اینکه مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مراکز استثنایی کماکان تعطیل هستند و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط استان مساعد است ولی نیازمند مراقبت جدی و مستمر هستیم؛ تشریح کرد: با توجه به فرایند کنترلی و نزولی که ویروس کرونا در استان قزوین داشته و منجر به کاهش ورودی و پذیرش بیماران شده است از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که تعداد بیمارستان های درگیر را محدود کند باید حداکثر یک یا دو بیمارستان بحث مداوای بیماران کرونایی را داشته باشند تا شرایط عادی پذیرش بیماران را داشته باشیم و نگرانی مردم در این زمینه از بین برود.

این مسئول گفت: خودروهایی که در دوران قرنطینه توسط نیروی انتظامی به واسطه رعایت نکردن مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی متوقف شده بودند با توجه به تصویب ستاد ملی کرونا آزادسازی شوند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین تأکید کرد: در این مدت افزایش نظارت و کنترل بازار و ذخیره سازی اقلام اساسی به واسطه ماه مبارک رمضان حائز اهمیت است و حوزه مالی مأموریت یافته بر بازار نظارت بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازگشایی بعضی مساجد قزوین با رعایت اصول بهداشتی در شب های احیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بعضی مساجد قزوین با رعایت اصول بهداشتی در شب های احیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید