طرز تهیه املت خرما با عطر هل و دارچین بسیار خوشمزه

به گزارش وبلاگ همسفر، املت خرما یک املت بسیار مقوی و خوشمزه است که در شهرهای مختلف اسامی مختلف دارد؛ برای مثال در همدان قیساوا و در کرمانشاو خاخرما نام دارد. چیزی که مهم است ترکیب ساده و بسیار مقوی این املت است که شامل تخم مرغ، کره و خرماست. در ادامه طرز تهیه دو مدل املت خرمای بسیار خوشمزه را به شما خواهیم آموخت؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه املت خرما با عطر هل و دارچین بسیار خوشمزه

طرز تهیه املت خرمای ساده

مواد لازم
تخم مرغ2 عدد
خرما8 عدد
کره یا روغن کرمانشاهی3 قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچینبه میزان لازم
گردوی ریز شده (اختیاری)کمی

روش تهیه املت خرما با گردو یا بدون گردو

  • هسته خرما را از داخلش خارج کنید و خرماها را داخل مقداری کره تفت دهید.

    توجه: باید با حرارت ملایم این غذا را آماده کنید ، بدلیل وجود قند در خرما امکان سوختن آن زیاد است پس مرتب آن را چک کنید.

  • کمی هل و دارچین به آن اضافه کنید و کمی هم تفت دهید.
  • سپس تخم مرغ را داخل آب بشکنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها بسته شوند.
  • قیساوای آماده شده را داخل ظرف بکشید و در کنار نان سرو کنید.
  • به دستور تهیه قیساوا میتوان یک قاشق غذاخوری گردوی ریز شده هم اضافه نمود.

طرز تهیه املت خرما با شیر

مواد لازم
تخم مرغ3 عدد
خرما14 عدد
کره یا روغن کرمانشاهی4 قاشق غذاخوری
پودر هل و دارچین و زعفرانبه میزان لازم
شیرنصف لبوان

روش تهیه تخم مرغ خرما با شیر

  • خرماها را هسته بگیرید و با شیر و کمی زعفران روی حرارن ملایم بگذارید.
  • کم کم با پشت قاشق خرماها را له کنید تا شیر به خورد خرماها برود.
  • وقتی خرماها کف تابه جمع شد، کره و هل و دارچین را اضافه کنید و خوب تفت بدهید؛ اما مواظب باشید نسوزد.
  • در آخر تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و هم بزنید و به خرماها اضافه کنید.

نکته: شما می توانید کمی پودر سنجد و کنجد و یا هر مغز دلخواه را نیز به این بمب انرژی اضافه کنید.

خواص خرمای سرخ شده یا املت خرما

امام صادق(ع): مصرف تخم مرغ خرما روغن زیتون باعث افزایش تعداد پسران میگردد. (بحار الانوار)

برطرف یبوست: غالبا خرما را جزء مواد خوراکی ملین طبقه بندی می نمایند. به همین دلیل، افراد مبتلا به یبوست می توانند مرتبا از این میوه استفاده نمایند. خرما دارای مقادیر بالایی از فیبر محلول است که برای افزایش سطح سلامت دستگاه گوارش و حرکت راحتِ غذاها در مجاری گوارشی و در نتیجه، تسکین علائم یبوست بسیار لازم است.

افزایش سلامتی و استحکام استخوان ها: وجود مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی در خرما، این میوه مغذی را به اَبَر خوراکی مفیدی برای استحکام استخوان ها و مبارزه علیه بیماری های دردناک و ناتوان نماینده ای نظیر پوکی استخوان تبدیل نموده است. خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیوم است که همگی برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان های افراد بسیار ضروری هستند؛ به ویژه برای افرادی که وارد دوران سالخوردگی می شوند و استخوان های شان به تدریج ضعیف می گردد. بنابراین، با مصرف خرما استخوان های تان را تقویت کنید!

درمان اختلالات روده: به اعتقاد بعضی ها، نیکوتین موجود در خرما برای درمان بسیاری از انواع اختلالات روده مفید است. مصرف مداوم خرما به مهار رشد موجودات مضر و ناسالم یاری می نماید.

برطرف کم خونی: خرما سرشار از مواد معدنی است که می تواند برای بسیاری از مسائل سلامتی مفید باشد، ولی وجود مقدار بالای آهن در خرما باعث شده است این میوه برای افراد مبتلا به کم خونی به مکمل غذایی کاملی تبدیل گردد. میزان بالای آهن می تواند کمبود مادرزادی این ماده را در بیماران مبتلا به کم خونی جبران کند، انرژی و قدرت بدن را افزایش دهد، و هم زمان باعث کاهش احساس خستگی و سستی گردد.

کاهش آلرژی (حساسیت): یکی از جالب ترین نکات در خصوص خواص خرما ، وجود گوگرد ارگانیک در آن است. گوگرد ماده ای نیست که معمولا بتوان آن را در همه مواد خوراکی پیدا کرد؛ با این حال، دارای فواید قابل توجهی برای سلامتی است، از جمله کاهش واکنش های آلرژیک و آلرژی های فصلی.

سخن آخر

در صورت تمایل تخم مرغها را جدا شکسته و به همراه کمی زعفران به خرما اضافه کنید. در صورت تمایل از خرمای بیشتری اسفاده نموده و میزان تخم مرغ را کمتر کنید. توجه داشته باشید که این غذا بسیار مغذی بوده و خیلی زود شما را سیر میکند پس بهتر است مقداری کمتر از مصرف همیشگی خانواده در نظر بگیرید.همچنین این غذا مناسب برای صبحانه یا عصرانه است و بدلیل وجود خرما در این غذا خاصیت انرژی زایی بسیار خوبی دارد ، میتوانید کره و مغز گردو را به کار نبرید ، حتی با خرما و تخم مرغ هم این غذا دارای طعمی فوق العاده است.

شما به چه روشی املت خرما را در خانه تهیه می کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. در آخر توصیه می کنیم طرز تهیه املت اسفناج و املت ترکیه ای که بسیار خوشمزه و مقوی هستند را نیز در انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه املت خرما با عطر هل و دارچین بسیار خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت خرما با عطر هل و دارچین بسیار خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید